Terapeutické přístupy v psychopedii - využití snoozelenu ve Speciální škole pro žáky s více vadami v Blansku
Theraupetic Approach to Assisting Developmetally Disabled Children - Snozelen Method in Special School for Multiple Disabilities in Blansko
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/4235Identifikátory
SIS: 29355
Kolekce
- Kvalifikační práce [8425]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lejčarová, Alena
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná a pracovní výchova zdravotně postižených
Katedra / ústav / klinika
Kinantropologie
Datum obhajoby
10. 5. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Název: Terapeutické přístupy v psychopedii - využití snoozelenu ve Speciální škole pro žáky s více vadami v Blansku. Title: Therapeutic approach to assisting developmentally disabled children - snoozelen method used in specil school for multiple handicapped students in Blansko. Cíle práce: Cílem této práce je jednak rozpracování terminologického aparátu cílových skupin na základě studia analýz literárních a elektronických zdrojů, dále pak proniknutí do běžného života osob s mentální retardací a seznámení se s novými terapeutickými přístupy spojenými se stimulací základních vjemů jedince a multisenzoriálním působením na tyto osoby. Zda -li jim tyto metody umožňují vyzkoušet něco nového, poznat možnosti relaxace, uvolnění či sch1ení pocitů s blízkou osobou. Metoda: Metody této práce byly realizovány ve Speciální škole pro žáky s více vadami v Blansku a jsou vedeny metodologicky na základě pozorování a rozhovoru. K tomuto účelu byli vybráni tři klienti s různým stupněm mentální retardace na základě jejich dokumentace, konzultace s pracovníky a mé zkušenosti s nimi. Výsledky: Po celkovém zpracování všech výsledků lze potvrdit, že nové terapeutické metody mají pozitivní vliv v oblasti stimulace základních vjemů a multisenzoriálruno působení na psychomotorický rozvoj jedince s mentální retardací. Dále...