dc.contributor.advisor | Jebavá, Jana | |
dc.creator | Patloka, Ivo | |
dc.date.accessioned | 2017-03-27T11:11:53Z | |
dc.date.available | 2017-03-27T11:11:53Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/4235 | |
dc.description.abstract | Název: Terapeutické přístupy v psychopedii - využití snoozelenu ve Speciální škole pro žáky s více vadami v Blansku. Title: Therapeutic approach to assisting developmentally disabled children - snoozelen method used in specil school for multiple handicapped students in Blansko. Cíle práce: Cílem této práce je jednak rozpracování terminologického aparátu cílových skupin na základě studia analýz literárních a elektronických zdrojů, dále pak proniknutí do běžného života osob s mentální retardací a seznámení se s novými terapeutickými přístupy spojenými se stimulací základních vjemů jedince a multisenzoriálním působením na tyto osoby. Zda -li jim tyto metody umožňují vyzkoušet něco nového, poznat možnosti relaxace, uvolnění či sch1ení pocitů s blízkou osobou. Metoda: Metody této práce byly realizovány ve Speciální škole pro žáky s více vadami v Blansku a jsou vedeny metodologicky na základě pozorování a rozhovoru. K tomuto účelu byli vybráni tři klienti s různým stupněm mentální retardace na základě jejich dokumentace, konzultace s pracovníky a mé zkušenosti s nimi. Výsledky: Po celkovém zpracování všech výsledků lze potvrdit, že nové terapeutické metody mají pozitivní vliv v oblasti stimulace základních vjemů a multisenzoriálruno působení na psychomotorický rozvoj jedince s mentální retardací. Dále... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.title | Terapeutické přístupy v psychopedii - využití snoozelenu ve Speciální škole pro žáky s více vadami v Blansku | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-05-10 | |
dc.description.department | Kinantropologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
dc.identifier.repId | 29355 | |
dc.title.translated | Theraupetic Approach to Assisting Developmetally Disabled Children - Snozelen Method in Special School for Multiple Disabilities in Blansko | en_US |
dc.contributor.referee | Lejčarová, Alena | |
dc.identifier.aleph | 000914545 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adapted Physical and Occupational Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Tělesná a pracovní výchova zdravotně postižených | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu::Kinantropologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FTVS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Tělesná a pracovní výchova zdravotně postižených | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adapted Physical and Occupational Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Název: Terapeutické přístupy v psychopedii - využití snoozelenu ve Speciální škole pro žáky s více vadami v Blansku. Title: Therapeutic approach to assisting developmentally disabled children - snoozelen method used in specil school for multiple handicapped students in Blansko. Cíle práce: Cílem této práce je jednak rozpracování terminologického aparátu cílových skupin na základě studia analýz literárních a elektronických zdrojů, dále pak proniknutí do běžného života osob s mentální retardací a seznámení se s novými terapeutickými přístupy spojenými se stimulací základních vjemů jedince a multisenzoriálním působením na tyto osoby. Zda -li jim tyto metody umožňují vyzkoušet něco nového, poznat možnosti relaxace, uvolnění či sch1ení pocitů s blízkou osobou. Metoda: Metody této práce byly realizovány ve Speciální škole pro žáky s více vadami v Blansku a jsou vedeny metodologicky na základě pozorování a rozhovoru. K tomuto účelu byli vybráni tři klienti s různým stupněm mentální retardace na základě jejich dokumentace, konzultace s pracovníky a mé zkušenosti s nimi. Výsledky: Po celkovém zpracování všech výsledků lze potvrdit, že nové terapeutické metody mají pozitivní vliv v oblasti stimulace základních vjemů a multisenzoriálruno působení na psychomotorický rozvoj jedince s mentální retardací. Dále... | cs_CZ |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Kinantropologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009145450106986 | |