Zobrazit minimální záznam

The Signification of Specially Education Centers in the Area of the Education of Children with Mentally Affected
dc.contributor.advisorLorenzová, Jitka
dc.creatorVejdělková, Monika
dc.date.accessioned2017-05-07T05:00:11Z
dc.date.available2017-05-07T05:00:11Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/42277
dc.description.abstractPráce se zabývá významem speciálně pedagogických center v oblasti vzdělávání dětí s mentálním postižením. V teoretické části diplomové práce je význam speciálně pedagogických center v oblasti vzdělávání dětí s mentálním postižením zprostředkován skrze výčet a popis jejich činností. Zároveň jsou v teoretické části diplomové práce popsány současné možnosti vzdělávání dětí s mentálním postižením v České republice a vyloženy základní pojmy z problematiky mentálního postižení u dětí. Empirická část diplomové práce (empirické šetření) sleduje význam speciálně pedagogických center z pohledu rodičů dětí s mentálním postižením, resp. skrze jimi vnímané dopady intervence Speciálně pedagogického centra v Ústí nad Labem na vybrané kategorie oblasti vzdělávání dětí s mentálním postižením. Pohled na význam speciálně pedagogických center v oblasti vzdělávání dětí s mentálním postižením v závěru práce doplňují kasuistiky tří klientů Speciálně pedagogického centra v Ústí nad Labem, na nichž je představena praktická činnost speciálně pedagogických center v různých fázích spolupráce s dětmi s mentálním postižením a jejich rodinami.cs_CZ
dc.description.abstractThis dissertation focuses on the importance of specialist pedagogical centers in educating mentally handicapped children. In the theoretical part the importance of specialist pedagogical centers in educating mentally handicapped children is arranged through the listing and description of their activities. At the same time this part also describes current possibilities for educating mentally handicapped children in the Czech Republic and explains the basic terminology related to this issue. The empiric part of the dissertation (the empiric survey) follows the importance of specialist pedagogical centers from the point of view of parents with mentally handicapped children in respect to how they perceive the impact of the intervention of the specialist pedagogical center in Ústí nad Labem on selected categories in educating mentally handicapped children. The view of the importance of specialist pedagogical centers in educating mentally handicapped children is completed at the end of this dissertation by cases interpretation of three clients of the specialist pedagogical center in Ústí nad Labem, which presents practical activities of specialist pedagogical centers in different phases of cooperation with mentally handicapped children and their families.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectděti s mentálním postiženímcs_CZ
dc.subjectspeciálně pedagogické centrumcs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectchildren with mental handicapen_US
dc.subjectthe specialist pedagogical centeren_US
dc.subjectthe educationen_US
dc.titleVýznam speciálně pedagogických center v oblasti vzdělávání dětí s mentálním postiženímcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-21
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId106423
dc.title.translatedThe Signification of Specially Education Centers in the Area of the Education of Children with Mentally Affecteden_US
dc.contributor.refereeCharyparová, Michaela
dc.identifier.aleph001507899
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá významem speciálně pedagogických center v oblasti vzdělávání dětí s mentálním postižením. V teoretické části diplomové práce je význam speciálně pedagogických center v oblasti vzdělávání dětí s mentálním postižením zprostředkován skrze výčet a popis jejich činností. Zároveň jsou v teoretické části diplomové práce popsány současné možnosti vzdělávání dětí s mentálním postižením v České republice a vyloženy základní pojmy z problematiky mentálního postižení u dětí. Empirická část diplomové práce (empirické šetření) sleduje význam speciálně pedagogických center z pohledu rodičů dětí s mentálním postižením, resp. skrze jimi vnímané dopady intervence Speciálně pedagogického centra v Ústí nad Labem na vybrané kategorie oblasti vzdělávání dětí s mentálním postižením. Pohled na význam speciálně pedagogických center v oblasti vzdělávání dětí s mentálním postižením v závěru práce doplňují kasuistiky tří klientů Speciálně pedagogického centra v Ústí nad Labem, na nichž je představena praktická činnost speciálně pedagogických center v různých fázích spolupráce s dětmi s mentálním postižením a jejich rodinami.cs_CZ
uk.abstract.enThis dissertation focuses on the importance of specialist pedagogical centers in educating mentally handicapped children. In the theoretical part the importance of specialist pedagogical centers in educating mentally handicapped children is arranged through the listing and description of their activities. At the same time this part also describes current possibilities for educating mentally handicapped children in the Czech Republic and explains the basic terminology related to this issue. The empiric part of the dissertation (the empiric survey) follows the importance of specialist pedagogical centers from the point of view of parents with mentally handicapped children in respect to how they perceive the impact of the intervention of the specialist pedagogical center in Ústí nad Labem on selected categories in educating mentally handicapped children. The view of the importance of specialist pedagogical centers in educating mentally handicapped children is completed at the end of this dissertation by cases interpretation of three clients of the specialist pedagogical center in Ústí nad Labem, which presents practical activities of specialist pedagogical centers in different phases of cooperation with mentally handicapped children and their families.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990015078990106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV