Zobrazit minimální záznam

Development of the Czechoslovak State Railways Administration in the years 1918-1938
dc.contributor.advisorHlavačka, Milan
dc.creatorLexa, Jaroslav
dc.date.accessioned2017-05-07T04:52:47Z
dc.date.available2017-05-07T04:52:47Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/42240
dc.description.abstractCílem této práce je prezentovat vývoj správní struktury Československých státních drah (ČSD) v letech 1918 až 1938. V úvodu práce se budu věnovat historii železnic v období let 1918 - 1938, včetně postátnění největších soukromých železničních společností a vliv těchto událostí na správní strukturu Následovat bude stručný popis správy rakouských a uherských státních drah na území budoucího Československa, ze které vyšla i struktura správy budoucích ČSD. Poté se budu věnovat počátkům správní struktury ČSD po vzniku republiky a jejímu vývoji v celém sledovaném období. Tato část práce bude zejména o členění Ministerstva železnic, jednotlivých Ředitelství státních drah a dalších organizačních složek ČSD. Doplněna bude krátkými medailonky všech ministrů železnic a rozčleněním tratí mezi jednotlivá Ředitelství státních drah. Celou práci bych chtěl zakončit vlivem mnichovských událostí na zmíněnou strukturu, stručným vývojem správy v následujících obdobích a porovnáním se současným stavem.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this paper is to present the development of administrative structures of the Czechoslovak State Railways (CSD) from 1918 to 1938. In the introduction I will give the history of railways in the period 1918 - 1938, including nazionalization largest private railway companies and the impact of these events on the administrative structure Following is a brief description of the management of Austrian and Hungarian State Railways on Czechoslovak territory, which came out of the structure of management for future CSD. I shall then consider the origins of the administrative structure of the independence of the CSD and its development throughout the period. This work is part of the particular division of the Ministry of Railways, each Directorate of State Railways, and other organizational units of the CSD. Added to all ministers of short vignettes railway tracks and broken down between individual Directorate of State Railways. All the work I wanted to finish the event in Munich due to the aforementioned structure, the development brief administration in subsequent periods and comparing the current situation.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectČeskoslovenské státní dráhycs_CZ
dc.subjectsprávacs_CZ
dc.subjectvývojcs_CZ
dc.subjectMinisterstvo železniccs_CZ
dc.subjectŘeditelství státních drahcs_CZ
dc.subjectCzechoslovak State Railways Administrationen_US
dc.subjectDevelopmenten_US
dc.subjectMinistry of Railwaysen_US
dc.subjectDirectorate of State Railwaysen_US
dc.titleVývoj správy Československých státních drah v letech 1918-1938cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-17
dc.description.departmentInstitute of Czech Historyen_US
dc.description.departmentÚstav českých dějincs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId105081
dc.title.translatedDevelopment of the Czechoslovak State Railways Administration in the years 1918-1938en_US
dc.contributor.refereeRychlík, Jan
dc.identifier.aleph001503444
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistoryen_US
thesis.degree.disciplineHistoriecs_CZ
thesis.degree.programHistoryen_US
thesis.degree.programHistorické vědycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českých dějincs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHistoriecs_CZ
uk.degree-discipline.enHistoryen_US
uk.degree-program.csHistorické vědycs_CZ
uk.degree-program.enHistoryen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této práce je prezentovat vývoj správní struktury Československých státních drah (ČSD) v letech 1918 až 1938. V úvodu práce se budu věnovat historii železnic v období let 1918 - 1938, včetně postátnění největších soukromých železničních společností a vliv těchto událostí na správní strukturu Následovat bude stručný popis správy rakouských a uherských státních drah na území budoucího Československa, ze které vyšla i struktura správy budoucích ČSD. Poté se budu věnovat počátkům správní struktury ČSD po vzniku republiky a jejímu vývoji v celém sledovaném období. Tato část práce bude zejména o členění Ministerstva železnic, jednotlivých Ředitelství státních drah a dalších organizačních složek ČSD. Doplněna bude krátkými medailonky všech ministrů železnic a rozčleněním tratí mezi jednotlivá Ředitelství státních drah. Celou práci bych chtěl zakončit vlivem mnichovských událostí na zmíněnou strukturu, stručným vývojem správy v následujících obdobích a porovnáním se současným stavem.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this paper is to present the development of administrative structures of the Czechoslovak State Railways (CSD) from 1918 to 1938. In the introduction I will give the history of railways in the period 1918 - 1938, including nazionalization largest private railway companies and the impact of these events on the administrative structure Following is a brief description of the management of Austrian and Hungarian State Railways on Czechoslovak territory, which came out of the structure of management for future CSD. I shall then consider the origins of the administrative structure of the independence of the CSD and its development throughout the period. This work is part of the particular division of the Ministry of Railways, each Directorate of State Railways, and other organizational units of the CSD. Added to all ministers of short vignettes railway tracks and broken down between individual Directorate of State Railways. All the work I wanted to finish the event in Munich due to the aforementioned structure, the development brief administration in subsequent periods and comparing the current situation.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českých dějincs_CZ
dc.identifier.lisID990015034440106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV