dc.contributor.advisor | Czumalo, Vladimír | |
dc.creator | Vítů, Barbora | |
dc.date.accessioned | 2017-05-07T04:17:24Z | |
dc.date.available | 2017-05-07T04:17:24Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/42070 | |
dc.description.abstract | Cílem této bakalářské práce je pojednat o symbolické (výtvarné) reflexi kulturně- společenských proměn na úrovni hodnot, norem i obecnějšího ideového rozhraní, vyplývajících z rozličných ba opakovaných akulturačních situací, které se odehrály v historickém kontextu indického subkontinentu. Tyto změny budou sledovány v časovém rozmezí středověku, koloniálních dějin a moderního období (od 1947) až do současnosti. V rámci této práce bude pojednáno i o problematice postmoderního a post-koloniálního znovunalézání částečně ztracené či pozapomenuté kulturní identity v konfrontaci s aktivními tlaky globalizace, která citelně zasahuje do oblastí indické kultury, výtvarné umění nikterak nevyjímaje. Bakalářská práce by měla obsáhnout a pokusit se interpretovat výtvarné reflexe dílčích problémů, například z oblasti náboženské heterogenity, společenského života, sociální identity či genderu a lidské sexuality v kulturně-historicky proměnném kontextu indického subkontinentu. Popis formální dialektiky výtvarných idiomů jednotlivých tradic, je rovněž klíčovou součástí této práce. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor thesis attempts to dissert about the symbolical (art) reflection of chosen socio-cultural changes indigenous to repetitional situations of acultural process in the historical context of the Indian subcontinent. The changes will be pursued within the temporal range of the Middle Ages, the Colonial Period, the Era of Modern India (since 1947), till the present. The key topics discussed in the thesis are also the postcolonial prospecting of an authentic cultural identity and the cultural challenge of globalization trespassing Indian culture - as well as its art. The thesis will provide the reflection of concrete problems relating religious heterogeneity, social life and social identity, gender and human sexuality, which have been mirroring in fine arts of the historically changing Indian context. The idiomatic dialogue in between single art traditions is also implied within the thesis as a crucial thematic component. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | indické výtvarné umění | cs_CZ |
dc.subject | kulturní změna | cs_CZ |
dc.subject | akulturace | cs_CZ |
dc.subject | kolonialismus | cs_CZ |
dc.subject | globalizace | cs_CZ |
dc.subject | Indian Art | en_US |
dc.subject | cultural change | en_US |
dc.subject | aculturation | en_US |
dc.subject | colonialism | en_US |
dc.subject | globalization | en_US |
dc.title | Indické výtvarné umění jako dějiny kulturních dialogů | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-09-12 | |
dc.description.department | Institute of Ethnology | en_US |
dc.description.department | Ústav etnologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 110155 | |
dc.title.translated | Indian painting - a history of cultural dialogues | en_US |
dc.contributor.referee | Kostič, Svetislav | |
dc.identifier.aleph | 001500863 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Cultural Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Kulturologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav etnologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Ethnology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Kulturologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Cultural Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem této bakalářské práce je pojednat o symbolické (výtvarné) reflexi kulturně- společenských proměn na úrovni hodnot, norem i obecnějšího ideového rozhraní, vyplývajících z rozličných ba opakovaných akulturačních situací, které se odehrály v historickém kontextu indického subkontinentu. Tyto změny budou sledovány v časovém rozmezí středověku, koloniálních dějin a moderního období (od 1947) až do současnosti. V rámci této práce bude pojednáno i o problematice postmoderního a post-koloniálního znovunalézání částečně ztracené či pozapomenuté kulturní identity v konfrontaci s aktivními tlaky globalizace, která citelně zasahuje do oblastí indické kultury, výtvarné umění nikterak nevyjímaje. Bakalářská práce by měla obsáhnout a pokusit se interpretovat výtvarné reflexe dílčích problémů, například z oblasti náboženské heterogenity, společenského života, sociální identity či genderu a lidské sexuality v kulturně-historicky proměnném kontextu indického subkontinentu. Popis formální dialektiky výtvarných idiomů jednotlivých tradic, je rovněž klíčovou součástí této práce. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor thesis attempts to dissert about the symbolical (art) reflection of chosen socio-cultural changes indigenous to repetitional situations of acultural process in the historical context of the Indian subcontinent. The changes will be pursued within the temporal range of the Middle Ages, the Colonial Period, the Era of Modern India (since 1947), till the present. The key topics discussed in the thesis are also the postcolonial prospecting of an authentic cultural identity and the cultural challenge of globalization trespassing Indian culture - as well as its art. The thesis will provide the reflection of concrete problems relating religious heterogeneity, social life and social identity, gender and human sexuality, which have been mirroring in fine arts of the historically changing Indian context. The idiomatic dialogue in between single art traditions is also implied within the thesis as a crucial thematic component. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav etnologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990015008630106986 | |