Proces indexace vysokoškolských kvalifikačních prací
The process of indexing thesis
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/42033Identifiers
Study Information System: 108756
Collections
- Kvalifikační práce [21700]
Author
Advisor
Referee
Trtíková, Ilona
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Information Studies and Librarianship
Department
Institute of Information Studies and Librarianship
Date of defense
5. 9. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
indexace, vysokoškolské kvalifikační práce, interpretace, slovní zásoba, obsahová analýza, klíčová slova, předmětová hesla, autor, informační pracovníkKeywords (English)
indexing, thesis, interpretation, lexicon, content analysis, subject analysis, key words, subject headings, author, information professional(cz) Tato bakalářská práce se zabývá rozdílným přístupem k indexaci z pohledu informačního pracovníka a samotného autora. Tento rozdílný přístup ověřuje na základě srovnávací analýzy vysokoškolských kvalifikačních prací z Univerzity Karlovy. Praktická část vychází ze zpracování vysokoškolských kvalifikačních prací v Knihovně společenských věd T. G. Masaryka. S ohledem na praktickou část zmiňuje práce pojmy jako interpretace textu, slovní zásobu a její kombinatorické prvky a slovosled. Část pojednává také o samotném procesu indexace s ohledem na obsahovou analýzu.
(en) This thesis deals with a different approach to indexing from the perspective of the information professionals and the author himself. This verifies different approach based on comparative analysis of theses and dissertations from Charles University. The practical part is based on the processing of theses and dissertations in the Library of Social Science, T. G. Masaryk. With regard to the practical part of the work refers to concepts such as interpretation of the text, vocabulary, and its combinatorial elements. One section discusses the actual process of indexing with respect to content analysis.