Zobrazit minimální záznam

Possibilities of developing intercultural skills of foreigners children in choosen classroom from the perspektive of teacher
dc.contributor.advisorJanebová, Eva
dc.creatorWitzová, Dita
dc.date.accessioned2018-10-29T21:22:56Z
dc.date.available2018-10-29T21:22:56Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/41768
dc.description.abstractDiplomové práce se zabývá sledováním možností začlenění žáka - cizince do výchovně vzdělávacího procesu z pohledu učitele rozvojem interkulturních kompetencí. Vlastním cílem této práce bylo sledovat proces rozvíjení interkulturních kompetencí a rovněž sledovat a pojmenovat faktory, které tento proces ovlivňují v průběhu výchovně vzdělávacích aktivit v základní škole. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a na část praktickou. Teoretická část je členěna do pěti kapitol na základě analýzy odborné literatury, vztahující se k této problematice. První kapitola práci uvádí. Druhá kapitola blíže vymezuje základní pojmy spojené s migrací a interkulturním vzděláváním žáků - cizinců. Třetí kapitola definuje pojem kultura a pojmy, které s ní souvisejí-akulturace, kulturní identita, kulturní šok, interkulturní senzitivita, předsudky a stereotypy. Následující kapitola má za úkol vymezit pojmy interkulturní komunikace, bilingvizmus, interkulturní konflikt a interkulturní přátelství. Pátá kapitola se věnuje učiteli jako faktoru, který se významně podílí na edukačním a integračním procesu žáků - cizinců. Dále se tato kapitola zabývá interkulturními kompetencemi a možností jejich rozvíjení, vhodnými výukovými metodami podporujícími integraci žáků - cizinců a klimatem školy a třídy. Ve výzkumné části jsem...cs_CZ
dc.description.abstractThesis deals with monitoring of pupil integration options - foreigners into the educational process from the perspective of teacher development of intercultural competence. The very objective of this study was to monitor the process of developing intercultural competencies, and also to track and identify factors that influence this process in the course of educational activities in elementary school. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part is divided into five chapters based on the analysis of literature related to this issue. The second chapter further defines the basic concepts of migration and intercultural education students - foreigners. The third chapter defines the concept of culture and concepts that connected with it, acculturation, cultural identity, culture shock, intercultural sensitivity, prejudices and stereotypes. The following chapter is responsible for defining the concepts of intercultural communication, bilingualism, intercultural conflict and intercultural friendship. The fifth chapter is devoted to teachers as a factor that significantly contributes to the educational process and the integration of students - foreigners. Furthermore, this chapter deals with intercultural competence and possibilities of their development, appropriate...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectintercultural competenceen_US
dc.subjectcultureen_US
dc.subjectcultural identityen_US
dc.subjectbilingual familyen_US
dc.subjectculture shocken_US
dc.subjectthe mingling of culturesen_US
dc.subjecttoleranceen_US
dc.subjectprejudiceen_US
dc.subjectthe process of adaptationen_US
dc.subjectclimate and culture of schools and classesen_US
dc.subjectinterpersonal relationsen_US
dc.subjectsensitivityen_US
dc.subjectinterkulturní kompetencecs_CZ
dc.subjectkulturacs_CZ
dc.subjectkulturní identitacs_CZ
dc.subjectbilingvní rodinacs_CZ
dc.subjectkulturní šokcs_CZ
dc.subjectprolínání kulturcs_CZ
dc.subjecttolerancecs_CZ
dc.subjectpředsudkycs_CZ
dc.subjectproces adaptacecs_CZ
dc.subjectklima a kultura školy a třídycs_CZ
dc.subjectinterpersonální vztahycs_CZ
dc.subjectsenzitivitacs_CZ
dc.subjectinterkulturní komunikacecs_CZ
dc.subjectporozuměnícs_CZ
dc.subjectjednáncs_CZ
dc.titleMožnosti rozvoje interkulturních kompetencí u dětí cizinců ve vybrané třídě z pohledu vyučujícícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-26
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId111493
dc.title.translatedPossibilities of developing intercultural skills of foreigners children in choosen classroom from the perspektive of teacheren_US
dc.contributor.refereeKasíková, Hana
dc.contributor.refereeValenta, Josef
dc.identifier.aleph001558671
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomové práce se zabývá sledováním možností začlenění žáka - cizince do výchovně vzdělávacího procesu z pohledu učitele rozvojem interkulturních kompetencí. Vlastním cílem této práce bylo sledovat proces rozvíjení interkulturních kompetencí a rovněž sledovat a pojmenovat faktory, které tento proces ovlivňují v průběhu výchovně vzdělávacích aktivit v základní škole. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a na část praktickou. Teoretická část je členěna do pěti kapitol na základě analýzy odborné literatury, vztahující se k této problematice. První kapitola práci uvádí. Druhá kapitola blíže vymezuje základní pojmy spojené s migrací a interkulturním vzděláváním žáků - cizinců. Třetí kapitola definuje pojem kultura a pojmy, které s ní souvisejí-akulturace, kulturní identita, kulturní šok, interkulturní senzitivita, předsudky a stereotypy. Následující kapitola má za úkol vymezit pojmy interkulturní komunikace, bilingvizmus, interkulturní konflikt a interkulturní přátelství. Pátá kapitola se věnuje učiteli jako faktoru, který se významně podílí na edukačním a integračním procesu žáků - cizinců. Dále se tato kapitola zabývá interkulturními kompetencemi a možností jejich rozvíjení, vhodnými výukovými metodami podporujícími integraci žáků - cizinců a klimatem školy a třídy. Ve výzkumné části jsem...cs_CZ
uk.abstract.enThesis deals with monitoring of pupil integration options - foreigners into the educational process from the perspective of teacher development of intercultural competence. The very objective of this study was to monitor the process of developing intercultural competencies, and also to track and identify factors that influence this process in the course of educational activities in elementary school. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part is divided into five chapters based on the analysis of literature related to this issue. The second chapter further defines the basic concepts of migration and intercultural education students - foreigners. The third chapter defines the concept of culture and concepts that connected with it, acculturation, cultural identity, culture shock, intercultural sensitivity, prejudices and stereotypes. The following chapter is responsible for defining the concepts of intercultural communication, bilingualism, intercultural conflict and intercultural friendship. The fifth chapter is devoted to teachers as a factor that significantly contributes to the educational process and the integration of students - foreigners. Furthermore, this chapter deals with intercultural competence and possibilities of their development, appropriate...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.identifier.lisID990015586710106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV