Show simple item record

The influence of early diagnostic on families of children with ASD
dc.contributor.advisorVítečková, Michaela
dc.creatorČižmářová, Eliška
dc.date.accessioned2021-03-26T11:29:46Z
dc.date.available2021-03-26T11:29:46Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/41760
dc.description.abstractDiplomová práce Vliv včasné diagnostiky na rodinu dítěte s PAS má za úkol pojednávat o problematice diagnostiky poruch autistického spektra. Zaměřuje se na rodiny s dítětem s PAS, a snaží se u nich zmapovat dobu před touto diagnózou. Jejím hlavním cílem je odhalit, co předcházelo tomu, než byla u těchto dětí některá z poruch autistického spektra diagnostikována, a co pro tyto rodiny následná diagnóza znamenala. Práce se zaměřuje především na psychické dopady, které celá situace na členy rodiny měla, ale také na celou řadu dalších okolností. Pomocí narativních rozhovorů je od rodičů zjišťováno, kdy se u jejich dítěte začaly projevovat první příznaky a jak se snažili problémy s tímto faktem spojené řešit. Dále je zjišťováno, zda navštěvovali lékaře a pokud ano, tak o jaké odborníky se jednalo a s jakými přístupy a následnými diagnózami se setkali. A v neposlední řadě se práce zajímá také o to, kdo rodinu jako prvním informoval o PAS, kdy došlo k samotné diagnostice a jak se jejich život po diagnóze změnil.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis The influence of early diagnosis for family of children with ASD deals with problems with autistic spectrum disorders diagnostics. It is focused on families with ASD children. It also maps the period before the diagnosis. The main aim is to show the preceding situation and consequences after the diagnosis of one of the autistic spectrum disorders in the family. The thesis works with both, the psychic impacts influencing family members, but also many other factors. The acquired information is based on the narrative conversation with parents. It speaks about the first displayed symptoms and the attempt to solve the occurring problems. It also speaks about possible seeing doctors, and if so, what specialists and what approaches and diagnoses they met. Last but not least the thesis is interested in those who informed the family about ASD as the first, when it was diagnosed and the change of family life after the diagnosis.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectautismen_US
dc.subjectautism spectrum disordersen_US
dc.subjectpervasive developmental disorderen_US
dc.subjectdiagnosticsen_US
dc.subjectdiagnosisen_US
dc.subjectscales and questionnairesen_US
dc.subjecthereditary conditionsen_US
dc.subjectprognosisen_US
dc.subjectsocial careen_US
dc.subjecthealth facilitiesen_US
dc.subjecthome interventionen_US
dc.subjectfamily screeningen_US
dc.subjectearly treatmenten_US
dc.subjectautismuscs_CZ
dc.subjectporuchy autistického spektracs_CZ
dc.subjectpervazivní vývojová poruchacs_CZ
dc.subjectdiagnostikacs_CZ
dc.subjectdiagnózacs_CZ
dc.subjectškály a dotazníkycs_CZ
dc.subjectdědičné předpokladycs_CZ
dc.subjectprognózacs_CZ
dc.subjectsociální službycs_CZ
dc.subjectzdravotnická zařízenícs_CZ
dc.subjectdomácí intervencecs_CZ
dc.subjectscreening rodinycs_CZ
dc.subjectraná péčecs_CZ
dc.subjectosobní asistencecs_CZ
dc.titleVliv včasné diagnostiky na rodinu dítěte s PAScs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-20
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId110037
dc.title.translatedThe influence of early diagnostic on families of children with ASDen_US
dc.contributor.refereeAdámková, Jana
dc.identifier.aleph001504962
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce Vliv včasné diagnostiky na rodinu dítěte s PAS má za úkol pojednávat o problematice diagnostiky poruch autistického spektra. Zaměřuje se na rodiny s dítětem s PAS, a snaží se u nich zmapovat dobu před touto diagnózou. Jejím hlavním cílem je odhalit, co předcházelo tomu, než byla u těchto dětí některá z poruch autistického spektra diagnostikována, a co pro tyto rodiny následná diagnóza znamenala. Práce se zaměřuje především na psychické dopady, které celá situace na členy rodiny měla, ale také na celou řadu dalších okolností. Pomocí narativních rozhovorů je od rodičů zjišťováno, kdy se u jejich dítěte začaly projevovat první příznaky a jak se snažili problémy s tímto faktem spojené řešit. Dále je zjišťováno, zda navštěvovali lékaře a pokud ano, tak o jaké odborníky se jednalo a s jakými přístupy a následnými diagnózami se setkali. A v neposlední řadě se práce zajímá také o to, kdo rodinu jako prvním informoval o PAS, kdy došlo k samotné diagnostice a jak se jejich život po diagnóze změnil.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis The influence of early diagnosis for family of children with ASD deals with problems with autistic spectrum disorders diagnostics. It is focused on families with ASD children. It also maps the period before the diagnosis. The main aim is to show the preceding situation and consequences after the diagnosis of one of the autistic spectrum disorders in the family. The thesis works with both, the psychic impacts influencing family members, but also many other factors. The acquired information is based on the narrative conversation with parents. It speaks about the first displayed symptoms and the attempt to solve the occurring problems. It also speaks about possible seeing doctors, and if so, what specialists and what approaches and diagnoses they met. Last but not least the thesis is interested in those who informed the family about ASD as the first, when it was diagnosed and the change of family life after the diagnosis.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantPočtová, Lenka
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV