Problematika jazykových her v filosofii L. Wittgensteina
Problem of language games in Philosophy of L. Wittgenstein
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/41505Identifikátory
SIS: 106251
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Rybák, David
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra občanské výchovy a filosofie
Datum obhajoby
10. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Jazyk, hra, porozumění, poznání, světKlíčová slova (anglicky)
Language, play, understanding, knowledge, worldŽivot Ludwiga Wittgensteina, vývoj filosofie jazyka a vliv Wittgensteina na Vídeňský kruh. Analýza díla Tractatus logico-philosophicus. Koncepce jazykových her ve Wittgensteinově filosofii a spis Filosofická zkoumání. Vysvětlení pojmu "hra" a pojmu "jazyková hra". Pravidla a jejich místo v jazykových hrách. Důležitost kontextu pro správné pochopení řečeného. Otázka vyslovitelného a podstata v nevyslovitelném. Využití znalosti koncepce jazykových her pro výuku. Klíčová slova: Ludwig Wittgenstein, hra, jazyková hra, pravidla, kontext, výuka
Ludwig Wittgenstein's life, the development philosophy of language and Wittgenstein's influence on the Vienna Circle. Analysis of Tractatus Logico- Philosophicus. Explanation of term "game" and the concept of "language game". The rules and their role in language games. The importance of context for understanding of the said. The question of pronounceability and essence of the unpronounceability. Using knowledge of the concept of language games for education. Key words: Ludwig Wittgenstein, game, language game, rules, context, education