dc.contributor.advisor | Pelcová, Naděžda | |
dc.creator | Klapilová, Adéla | |
dc.date.accessioned | 2017-05-07T01:22:57Z | |
dc.date.available | 2017-05-07T01:22:57Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/41505 | |
dc.description.abstract | Život Ludwiga Wittgensteina, vývoj filosofie jazyka a vliv Wittgensteina na Vídeňský kruh. Analýza díla Tractatus logico-philosophicus. Koncepce jazykových her ve Wittgensteinově filosofii a spis Filosofická zkoumání. Vysvětlení pojmu "hra" a pojmu "jazyková hra". Pravidla a jejich místo v jazykových hrách. Důležitost kontextu pro správné pochopení řečeného. Otázka vyslovitelného a podstata v nevyslovitelném. Využití znalosti koncepce jazykových her pro výuku. Klíčová slova: Ludwig Wittgenstein, hra, jazyková hra, pravidla, kontext, výuka | cs_CZ |
dc.description.abstract | Ludwig Wittgenstein's life, the development philosophy of language and Wittgenstein's influence on the Vienna Circle. Analysis of Tractatus Logico- Philosophicus. Explanation of term "game" and the concept of "language game". The rules and their role in language games. The importance of context for understanding of the said. The question of pronounceability and essence of the unpronounceability. Using knowledge of the concept of language games for education. Key words: Ludwig Wittgenstein, game, language game, rules, context, education | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Jazyk | cs_CZ |
dc.subject | hra | cs_CZ |
dc.subject | porozumění | cs_CZ |
dc.subject | poznání | cs_CZ |
dc.subject | svět | cs_CZ |
dc.subject | Language | en_US |
dc.subject | play | en_US |
dc.subject | understanding | en_US |
dc.subject | knowledge | en_US |
dc.subject | world | en_US |
dc.title | Problematika jazykových her v filosofii L. Wittgensteina | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-09-10 | |
dc.description.department | Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 106251 | |
dc.title.translated | Problem of language games in Philosophy of L. Wittgenstein | en_US |
dc.contributor.referee | Rybák, David | |
dc.identifier.aleph | 001499710 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | French Language oriented at education - Social Sciences Oriented at Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | French Language oriented at education - Social Sciences Oriented at Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Život Ludwiga Wittgensteina, vývoj filosofie jazyka a vliv Wittgensteina na Vídeňský kruh. Analýza díla Tractatus logico-philosophicus. Koncepce jazykových her ve Wittgensteinově filosofii a spis Filosofická zkoumání. Vysvětlení pojmu "hra" a pojmu "jazyková hra". Pravidla a jejich místo v jazykových hrách. Důležitost kontextu pro správné pochopení řečeného. Otázka vyslovitelného a podstata v nevyslovitelném. Využití znalosti koncepce jazykových her pro výuku. Klíčová slova: Ludwig Wittgenstein, hra, jazyková hra, pravidla, kontext, výuka | cs_CZ |
uk.abstract.en | Ludwig Wittgenstein's life, the development philosophy of language and Wittgenstein's influence on the Vienna Circle. Analysis of Tractatus Logico- Philosophicus. Explanation of term "game" and the concept of "language game". The rules and their role in language games. The importance of context for understanding of the said. The question of pronounceability and essence of the unpronounceability. Using knowledge of the concept of language games for education. Key words: Ludwig Wittgenstein, game, language game, rules, context, education | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014997100106986 | |