Význam agentury Epicentrum a prostor pro novou agenturu po jejím zániku
Purpose of epicentrum agency and marketpace for a new agency after its closure
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/41303Identifiers
Study Information System: 100953
Collections
- Kvalifikační práce [17632]
Author
Advisor
Referee
Osvaldová, Barbora
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Journalism
Department
Department of Journalism
Date of defense
21. 6. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
agentura Epicentrum, zpravodajské agentury, Petra Procházková, Jaromír Štětina, válečné zpravodajství, on-the-spot žurnalistika, Člověk v tísni, Lidové novinyKeywords (English)
Epicentrum agency, press agencies, Petra Procházková, Jaromír Štětina, war reporting, on-the-spot report, People in need, Lidové novinyTato práce mapuje činnost agentury Epicentrum, která se zabývala referováním z krizových míst světa, a vzhledem k ukončení její činnosti se pokouší vystihnout její význam. Není sporu o jedinečnosti celého projektu Epicentra, ale důležitou součástí práce je snaha porozumět příčinám a souvislostem, které vznik a fungování Epicentra provázely, a charakterizovat jeho styl práce, kladné i záporné stránky. Od dob Epicentra se mediální svět zásadně změnil (přestože to není tak dlouhá doba). Internetizace médií je v plném proudu a klasická média nevědí, jak s tím naložit. Digitalizace přinesla podstatné změny pro práci novináře a předmětem této práce je právě úvaha, jak by podobný subjekt podobný Epicentru mohl dnes fungovat. Zlevnění a zrychlení procesu produkce zpráv z terénu je faktor, který nepochybně nahrává myšlence malé nezávislé agentury, na druhou stranu mají dnes média mnohem snazší přístup k velkému množství informací zadarmo a nic je nenutí platit za zdánlivě stejné informace této agentuře. Nedílnou součástí této práce je proto také zamyšlení nad hodnotou reportování z místa a možnostech jeho následného uplatnění na trhu.
This thesis recapitulates activities of Epicentrum agency which was reporting from the crisis places in the world and due to its termination of activities it attempts to define the meaning of Epicentrum. There is no doubt that Epicentrum was unique, but the important thing is to understand the causes and circumstances of its establishment and actions and to describe the way Epicentrum worked, including the both positive and negative aspects. Since the days of Epicentrum the world of media has changed fundametally (although it has not been that long). There is the phenomenon of media internetisation which the traditional media do not know how to deal with. Consequences of digitization have meant significant changes in journalists' work and the theme of this thesis is how could similar agency operate in these days. Today the proccess of producing the reports from the field is faster and cheaper which is advantage, on the other hand it is much easier to gather the large amount information for free these days and it is hard to convince media to buy it from such an agency. Therefore the integral part of this work is also a reflection on the value of on-the-spot reporting and its subsequent application possibilities on the market.