Show simple item record

Purpose of epicentrum agency and marketpace for a new agency after its closure
dc.contributor.advisorTrunečková, Ludmila
dc.creatorKohout, Jan
dc.date.accessioned2017-05-07T00:16:10Z
dc.date.available2017-05-07T00:16:10Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/41303
dc.description.abstractTato práce mapuje činnost agentury Epicentrum, která se zabývala referováním z krizových míst světa, a vzhledem k ukončení její činnosti se pokouší vystihnout její význam. Není sporu o jedinečnosti celého projektu Epicentra, ale důležitou součástí práce je snaha porozumět příčinám a souvislostem, které vznik a fungování Epicentra provázely, a charakterizovat jeho styl práce, kladné i záporné stránky. Od dob Epicentra se mediální svět zásadně změnil (přestože to není tak dlouhá doba). Internetizace médií je v plném proudu a klasická média nevědí, jak s tím naložit. Digitalizace přinesla podstatné změny pro práci novináře a předmětem této práce je právě úvaha, jak by podobný subjekt podobný Epicentru mohl dnes fungovat. Zlevnění a zrychlení procesu produkce zpráv z terénu je faktor, který nepochybně nahrává myšlence malé nezávislé agentury, na druhou stranu mají dnes média mnohem snazší přístup k velkému množství informací zadarmo a nic je nenutí platit za zdánlivě stejné informace této agentuře. Nedílnou součástí této práce je proto také zamyšlení nad hodnotou reportování z místa a možnostech jeho následného uplatnění na trhu.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis recapitulates activities of Epicentrum agency which was reporting from the crisis places in the world and due to its termination of activities it attempts to define the meaning of Epicentrum. There is no doubt that Epicentrum was unique, but the important thing is to understand the causes and circumstances of its establishment and actions and to describe the way Epicentrum worked, including the both positive and negative aspects. Since the days of Epicentrum the world of media has changed fundametally (although it has not been that long). There is the phenomenon of media internetisation which the traditional media do not know how to deal with. Consequences of digitization have meant significant changes in journalists' work and the theme of this thesis is how could similar agency operate in these days. Today the proccess of producing the reports from the field is faster and cheaper which is advantage, on the other hand it is much easier to gather the large amount information for free these days and it is hard to convince media to buy it from such an agency. Therefore the integral part of this work is also a reflection on the value of on-the-spot reporting and its subsequent application possibilities on the market.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectagentura Epicentrumcs_CZ
dc.subjectzpravodajské agenturycs_CZ
dc.subjectPetra Procházkovács_CZ
dc.subjectJaromír Štětinacs_CZ
dc.subjectválečné zpravodajstvícs_CZ
dc.subjecton-the-spot žurnalistikacs_CZ
dc.subjectČlověk v tísnics_CZ
dc.subjectLidové novinycs_CZ
dc.subjectEpicentrum agencyen_US
dc.subjectpress agenciesen_US
dc.subjectPetra Procházkováen_US
dc.subjectJaromír Štětinaen_US
dc.subjectwar reportingen_US
dc.subjecton-the-spot reporten_US
dc.subjectPeople in needen_US
dc.subjectLidové novinyen_US
dc.titleVýznam agentury Epicentrum a prostor pro novou agenturu po jejím zánikucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-21
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId100953
dc.title.translatedPurpose of epicentrum agency and marketpace for a new agency after its closureen_US
dc.contributor.refereeOsvaldová, Barbora
dc.identifier.aleph001480994
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce mapuje činnost agentury Epicentrum, která se zabývala referováním z krizových míst světa, a vzhledem k ukončení její činnosti se pokouší vystihnout její význam. Není sporu o jedinečnosti celého projektu Epicentra, ale důležitou součástí práce je snaha porozumět příčinám a souvislostem, které vznik a fungování Epicentra provázely, a charakterizovat jeho styl práce, kladné i záporné stránky. Od dob Epicentra se mediální svět zásadně změnil (přestože to není tak dlouhá doba). Internetizace médií je v plném proudu a klasická média nevědí, jak s tím naložit. Digitalizace přinesla podstatné změny pro práci novináře a předmětem této práce je právě úvaha, jak by podobný subjekt podobný Epicentru mohl dnes fungovat. Zlevnění a zrychlení procesu produkce zpráv z terénu je faktor, který nepochybně nahrává myšlence malé nezávislé agentury, na druhou stranu mají dnes média mnohem snazší přístup k velkému množství informací zadarmo a nic je nenutí platit za zdánlivě stejné informace této agentuře. Nedílnou součástí této práce je proto také zamyšlení nad hodnotou reportování z místa a možnostech jeho následného uplatnění na trhu.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis recapitulates activities of Epicentrum agency which was reporting from the crisis places in the world and due to its termination of activities it attempts to define the meaning of Epicentrum. There is no doubt that Epicentrum was unique, but the important thing is to understand the causes and circumstances of its establishment and actions and to describe the way Epicentrum worked, including the both positive and negative aspects. Since the days of Epicentrum the world of media has changed fundametally (although it has not been that long). There is the phenomenon of media internetisation which the traditional media do not know how to deal with. Consequences of digitization have meant significant changes in journalists' work and the theme of this thesis is how could similar agency operate in these days. Today the proccess of producing the reports from the field is faster and cheaper which is advantage, on the other hand it is much easier to gather the large amount information for free these days and it is hard to convince media to buy it from such an agency. Therefore the integral part of this work is also a reflection on the value of on-the-spot reporting and its subsequent application possibilities on the market.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990014809940106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV