Zobrazit minimální záznam

Social and cultural interpretations of photography
dc.contributor.advisorBalon, Jan
dc.creatorMakovcová, Hana
dc.date.accessioned2020-08-22T07:35:43Z
dc.date.available2020-08-22T07:35:43Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/40978
dc.description.abstractBakalářská práce Společenská a kulturní interpretace fotografie se zabývá společenskými aspekty fotografie, především způsobem jejího čtení, spojitostí se sociálními vědami a proměnami funkce od svého vzniku až po současnou dobu, zejména ze vztahu k individuálnímu pojímání fotografie. Text krátce nastiňuje definici fotografie jakožto technického obrazu a s ní spojeného fotografického gesta a uvádí nás do možností jejich sociologického zkoumání pomocí vizuální sociologie skrze vizuální sociologické fakty. Ukazuje fotografii jako formu společenského rituálu, nástroje zachování přítomnosti a stvrzení skutečnosti i prostředku moci. Předkládá dopady technické reprodukce na masové šíření obrazu a tím způsobené změny ve vztahu k obrazu. Ukazuje proměnu analogové fotografie archivované v rodinných fotoalbech, coby prostředku uchování rodinné paměti a biografie, na fotografii digitální, která nabývá nové funkce sebeprezentace především díky novému způsobu archivace ve virtuálním prostředí sociálních sítí a předkládá s tím spojenou teorii individualizace.cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor's paper Social and Cultural Interpretation of Photography is concerned with social aspects of photography, primarily the way photographs are read, their relation to the social sciences, and the transformation of their functions, from their development to the present time, primarily in relation to the individual concept of the photograph. The text briefly outlines the definition of a photograph as a technical image and the related act of photography, and introduces us to the possibilities of its social examination through visual sociology via visual social facts. It shows photography to be a form of social ritual, a tool for preserving the present and a confirmation of an event, as well as a means of power. It presents the impact of technical reproduction on the mass dissemination of images and the related changes in the relationship to images. It shows the transformation of analogue photographs archived in family albums as a means of preserving family memory and biography, to digital photography that assumes a new role of self-presentation, primarily thanks to the new way of archiving in the virtual environment of social networks, thereby presenting a related theory of individualization.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectalbumcs_CZ
dc.subjectbiografiecs_CZ
dc.subjectdigitalizacecs_CZ
dc.subjectfotografiecs_CZ
dc.subjectindividualizacecs_CZ
dc.subjectsebeprezentacecs_CZ
dc.subjectobrazcs_CZ
dc.subjectvizualitacs_CZ
dc.subjectalbumen_US
dc.subjectbiographyen_US
dc.subjectdigitalizationen_US
dc.subjectphotographyen_US
dc.subjectindividualizationen_US
dc.subjectself-presentationen_US
dc.subjectimageen_US
dc.subjectvisualityen_US
dc.titleSpolečenská a kulturní interpretace fotografiecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-18
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId110984
dc.title.translatedSocial and cultural interpretations of photographyen_US
dc.contributor.refereeKotík, Michal
dc.identifier.aleph001485832
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologie a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology a Social Policyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie a sociální politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology a Social Policyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce Společenská a kulturní interpretace fotografie se zabývá společenskými aspekty fotografie, především způsobem jejího čtení, spojitostí se sociálními vědami a proměnami funkce od svého vzniku až po současnou dobu, zejména ze vztahu k individuálnímu pojímání fotografie. Text krátce nastiňuje definici fotografie jakožto technického obrazu a s ní spojeného fotografického gesta a uvádí nás do možností jejich sociologického zkoumání pomocí vizuální sociologie skrze vizuální sociologické fakty. Ukazuje fotografii jako formu společenského rituálu, nástroje zachování přítomnosti a stvrzení skutečnosti i prostředku moci. Předkládá dopady technické reprodukce na masové šíření obrazu a tím způsobené změny ve vztahu k obrazu. Ukazuje proměnu analogové fotografie archivované v rodinných fotoalbech, coby prostředku uchování rodinné paměti a biografie, na fotografii digitální, která nabývá nové funkce sebeprezentace především díky novému způsobu archivace ve virtuálním prostředí sociálních sítí a předkládá s tím spojenou teorii individualizace.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor's paper Social and Cultural Interpretation of Photography is concerned with social aspects of photography, primarily the way photographs are read, their relation to the social sciences, and the transformation of their functions, from their development to the present time, primarily in relation to the individual concept of the photograph. The text briefly outlines the definition of a photograph as a technical image and the related act of photography, and introduces us to the possibilities of its social examination through visual sociology via visual social facts. It shows photography to be a form of social ritual, a tool for preserving the present and a confirmation of an event, as well as a means of power. It presents the impact of technical reproduction on the mass dissemination of images and the related changes in the relationship to images. It shows the transformation of analogue photographs archived in family albums as a means of preserving family memory and biography, to digital photography that assumes a new role of self-presentation, primarily thanks to the new way of archiving in the virtual environment of social networks, thereby presenting a related theory of individualization.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990014858320106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV