Pes jako součást životních stylů prezentovaných médii
Dog as Part of Media-presented Live Styles
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40896Identifikátory
SIS: 92677
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dorčáková, Jana
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
18. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
pes, média, životní styl, masová média, mediální obraz, lifestylové přílohy deníků, obsahová analýzaKlíčová slova (anglicky)
dog, media, lifestyle, mass media, media image, lifestlye daily newspaper supplements, content analysisHlavním tématem práce je zobrazení psa jako součásti životních stylů prezentovaných českými médii, konkrétně třemi přílohami českých novinových deníků. První část práce je teoretická a je věnována především důležitým pojmům z oblasti médií (média, masová média, mediální konstrukce reality), dále definici životního stylu a vztahu médií k životnímu stylu. V teoretické části práce je také stručně nastíněna historie a současnost vztahu psa a člověka. V metodologické části práce autorka uvádí charakteristiku zvoleného výzkumného vzorku a elementární kvantitativní obsahové analýzy, která byla zvolena jako výzkumná metoda pro sledování mediálního obrazu psa jako součásti životního stylu. Praktická část práce je založena na popisu obsahu jednotlivých zobrazení psů v analyzovaných periodikách, v lifestylových přílohách celostátního novinového deníku Mladá fronta Dnes (magazín Ona Dnes), celostátního bulvárního deníku Blesk (Blesk magazín) a regionálního jihočeského deníku Písecký deník (Moje rodina) v roce 2010. Výsledkům analýzy včetně jejich grafického zpracování je věnována závěrečná část práce.
The main topic of this thesis is to show the dog as part of the lifestyles presented by the Czech media. The first part is theoretical and is focused on the important terms related with media (media, mass media, media construction of reality), then the definition of lifestyle, the relationship between media and lifestyle and the relationship between dog and man in the pas and in the contemporary society are mentioned. In the methodological part the author presents characteristics of the selected research sample and elementary quantitative content analysis, which was chosen as a research method for monitoring the media image of a dog as part of the lifestyle. Practical part of this thesis is based on a description of each article or photography which showed dogs as part of the lifestyle. Analyzed media were lifestyle supplement of the nationwide daily newspaper Mladá fronta Dnes, the national tabloid Blesk and the South Bohemian regional daily newspaper Písecký deník in 2010. Results of the analysis are presented in the final part.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Trendy a vnímání efektivity nástrojů media ralations v oboru PR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOČalounová, Markéta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 12. 9. 2023This bachelor's thesis focuses on media relations, which are part of the field of PR. It aims to describe the current situation in the Czech PR and to find out whether traditional media relations tools are still effective ... -
Role oborových médií ve vzdělání studentů marketingu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPenkov, Radoslav (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Datum obhajoby: 12. 6. 2019Bakalářská práce si klade za cíl popsat roli současných českých oborových médií v životě studentů a budoucích profesionálů z oblasti marketingové komunikace a public relations. Cílem práce je jednak zjistit vztah studentů ... -
Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOProcházková, Pavla (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 1. 2. 2023Cílem diplomové práce s názvem "Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR" ("Use of Media in English Lessons in the Czech Republic") je zhodnotit používání starých, klasických i nových médií pří výuce angličtiny na ...