Profil nakladatelského subjektu: Grada
The publisihing house's profile : grada
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40886Identifikátory
SIS: 99275
Kolekce
- Kvalifikační práce [17753]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Čeňková, Jana
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
21. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
nakladatelství, nakladatel, kniha, literatura, populárně-naučná, odborná, český knižní trh, GradaKlíčová slova (anglicky)
publishing house, publisher, book, literature, non-fiction, professional, Czech book market, GradaNakladatelské podnikání se po roce 1989 otevřelo novým subjektům. Jedním z nich je také společnost Grada Publishing, a. s., pro niž se stal rok 2011 dvacetiletým výročím úspěšného působení na českém trhu. Grada se na knižním trhu soustředí na literaturu odbornou a populárně-naučnou a v posledních letech se řadí mezi pět nejproduktivnějších subjektů s více než třemi sty tituly za rok. Bakalářská práce je vedena formou deskripce a analýzy. Předkládá sebrané informace o vzniku a vývoji nakladatelství, především o změnách v edičním plánu ve vytyčeném období dvou dekád. Krátké shrnutí historie oboru nabízí možnost komparace se současnou podobou nakladatelské profese. Grada začínala s počítačovou literaturou. O počítačích a internetu se říká, že krade čtenáře. V textu se tak objevuje i reakce nakladatelství na nové možnosti propagace a distribuce knih (internet, elektronické knihy). Vedle toho leží těžiště práce v přehledu aktuálního stavu, u nějž je kladen důraz na představení tematických kategorií a edic a jejich zhodnocení. Aby nezůstal nakladatelský subjekt mimo rámec českého knižního trhu, v práci je proveden výběr obdobných, potenciálně konkurenčních podniků a jejich komparace. Dále je také ilustrován vliv vydávané literatury v podobě ocenění a úspěchů v prodeji.
After 1989 publishing business opened for new subjects. One of them is Grada Publishing, a. s., which celebrated the 20th anniversary of its successful activity on the Czech market in 2011. Grada focuses on non-fiction and professional literature on the book market and is ranked as one of the five most productive subjects with more than three hundred books a year. This bachelor thesis concentrates on description and analysis. It presents collected information about the publishing house's formation and development; primarily it deals with the changes in the catalogue of publications in the set period of two decades. A short summary of the discipline's history offers the opportunity to compare it with the modern shape of publishing profession. Grada started with computer literature. Computers and the Internet are said to be stealing readers. The thesis also deals with the response of the publishing house to new possibilities of publicity and distribution of books (Internet, e-books). Further, it focuses on an overview of the current state where emphasis is put on thematic categories and editions and their evaluation. In order not to leave the publishing house out of the context of the Czech book market, the selection of analogous and potentially competing enterprises are analysed in the bachelor...