Zobrazit minimální záznam

The publisihing house's profile : grada
dc.contributor.advisorHalada, Jan
dc.creatorFiala, Adam
dc.date.accessioned2017-05-06T22:23:46Z
dc.date.available2017-05-06T22:23:46Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/40886
dc.description.abstractNakladatelské podnikání se po roce 1989 otevřelo novým subjektům. Jedním z nich je také společnost Grada Publishing, a. s., pro niž se stal rok 2011 dvacetiletým výročím úspěšného působení na českém trhu. Grada se na knižním trhu soustředí na literaturu odbornou a populárně-naučnou a v posledních letech se řadí mezi pět nejproduktivnějších subjektů s více než třemi sty tituly za rok. Bakalářská práce je vedena formou deskripce a analýzy. Předkládá sebrané informace o vzniku a vývoji nakladatelství, především o změnách v edičním plánu ve vytyčeném období dvou dekád. Krátké shrnutí historie oboru nabízí možnost komparace se současnou podobou nakladatelské profese. Grada začínala s počítačovou literaturou. O počítačích a internetu se říká, že krade čtenáře. V textu se tak objevuje i reakce nakladatelství na nové možnosti propagace a distribuce knih (internet, elektronické knihy). Vedle toho leží těžiště práce v přehledu aktuálního stavu, u nějž je kladen důraz na představení tematických kategorií a edic a jejich zhodnocení. Aby nezůstal nakladatelský subjekt mimo rámec českého knižního trhu, v práci je proveden výběr obdobných, potenciálně konkurenčních podniků a jejich komparace. Dále je také ilustrován vliv vydávané literatury v podobě ocenění a úspěchů v prodeji.cs_CZ
dc.description.abstractAfter 1989 publishing business opened for new subjects. One of them is Grada Publishing, a. s., which celebrated the 20th anniversary of its successful activity on the Czech market in 2011. Grada focuses on non-fiction and professional literature on the book market and is ranked as one of the five most productive subjects with more than three hundred books a year. This bachelor thesis concentrates on description and analysis. It presents collected information about the publishing house's formation and development; primarily it deals with the changes in the catalogue of publications in the set period of two decades. A short summary of the discipline's history offers the opportunity to compare it with the modern shape of publishing profession. Grada started with computer literature. Computers and the Internet are said to be stealing readers. The thesis also deals with the response of the publishing house to new possibilities of publicity and distribution of books (Internet, e-books). Further, it focuses on an overview of the current state where emphasis is put on thematic categories and editions and their evaluation. In order not to leave the publishing house out of the context of the Czech book market, the selection of analogous and potentially competing enterprises are analysed in the bachelor...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectnakladatelstvícs_CZ
dc.subjectnakladatelcs_CZ
dc.subjectknihacs_CZ
dc.subjectliteraturacs_CZ
dc.subjectpopulárně-naučnács_CZ
dc.subjectodbornács_CZ
dc.subjectčeský knižní trhcs_CZ
dc.subjectGradacs_CZ
dc.subjectpublishing houseen_US
dc.subjectpublisheren_US
dc.subjectbooken_US
dc.subjectliteratureen_US
dc.subjectnon-fictionen_US
dc.subjectprofessionalen_US
dc.subjectCzech book marketen_US
dc.subjectGradaen_US
dc.titleProfil nakladatelského subjektu: Gradacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-21
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId99275
dc.title.translatedThe publisihing house's profile : gradaen_US
dc.contributor.refereeČeňková, Jana
dc.identifier.aleph001480989
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNakladatelské podnikání se po roce 1989 otevřelo novým subjektům. Jedním z nich je také společnost Grada Publishing, a. s., pro niž se stal rok 2011 dvacetiletým výročím úspěšného působení na českém trhu. Grada se na knižním trhu soustředí na literaturu odbornou a populárně-naučnou a v posledních letech se řadí mezi pět nejproduktivnějších subjektů s více než třemi sty tituly za rok. Bakalářská práce je vedena formou deskripce a analýzy. Předkládá sebrané informace o vzniku a vývoji nakladatelství, především o změnách v edičním plánu ve vytyčeném období dvou dekád. Krátké shrnutí historie oboru nabízí možnost komparace se současnou podobou nakladatelské profese. Grada začínala s počítačovou literaturou. O počítačích a internetu se říká, že krade čtenáře. V textu se tak objevuje i reakce nakladatelství na nové možnosti propagace a distribuce knih (internet, elektronické knihy). Vedle toho leží těžiště práce v přehledu aktuálního stavu, u nějž je kladen důraz na představení tematických kategorií a edic a jejich zhodnocení. Aby nezůstal nakladatelský subjekt mimo rámec českého knižního trhu, v práci je proveden výběr obdobných, potenciálně konkurenčních podniků a jejich komparace. Dále je také ilustrován vliv vydávané literatury v podobě ocenění a úspěchů v prodeji.cs_CZ
uk.abstract.enAfter 1989 publishing business opened for new subjects. One of them is Grada Publishing, a. s., which celebrated the 20th anniversary of its successful activity on the Czech market in 2011. Grada focuses on non-fiction and professional literature on the book market and is ranked as one of the five most productive subjects with more than three hundred books a year. This bachelor thesis concentrates on description and analysis. It presents collected information about the publishing house's formation and development; primarily it deals with the changes in the catalogue of publications in the set period of two decades. A short summary of the discipline's history offers the opportunity to compare it with the modern shape of publishing profession. Grada started with computer literature. Computers and the Internet are said to be stealing readers. The thesis also deals with the response of the publishing house to new possibilities of publicity and distribution of books (Internet, e-books). Further, it focuses on an overview of the current state where emphasis is put on thematic categories and editions and their evaluation. In order not to leave the publishing house out of the context of the Czech book market, the selection of analogous and potentially competing enterprises are analysed in the bachelor...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990014809890106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV