Zobrazit minimální záznam

The Parents' view on the current problems of pre-school care
dc.contributor.advisorDobiášová, Karolína
dc.creatorRumanová, Jana
dc.date.accessioned2020-08-22T07:22:34Z
dc.date.available2020-08-22T07:22:34Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/40884
dc.description.abstractPráce "Problémy předškolní péče o děti očima rodičů" se zaměřuje na problematiku vzrůstajících neuspokojených žádostí o umístění dítěte do mateřské školy a na problémy s harmonizací profesní a rodinné role, které jsou neumístěním dítěte do veřejné mateřské školy způsobeny. Již několik let poptávka po umístění dítěte značně převyšuje kapacitu mateřských škol. Na službu péče o děti předškolního věku je nahlíženo jako na prostředek, který harmonizaci pracovního a rodinného života napomáhá. Získané informace z provedených polostrukturovaných rozhovorů s rodiči vedly k identifikaci dvou hlavních důvodů umístění dítěte do veřejné mateřské školy. Prvním důvodem bylo začlenění dítěte do kolektivu, jeho socializace v něm, druhým důvodem byla finanční dostupnost pro rodiče. V případě nepřijetí dítěte do veřejné mateřské školy rodiče nepreferovali formy alternativní péče o děti z důvodu finanční náročnosti a nedůvěry v ně. Nepřijetí dítěte do veřejné mateřské školy pro rodiče často znamenalo rezignaci na návrat na trh práce. Metoda polostrukturovaných rozhovorů byla použita i při dotazování ředitelů mateřských škol. Byly identifikovány problémové oblasti související s (ne)umístěním dítěte do veřejné mateřské školy. Jednalo se především o kritéria přijetí a přeplněnost tříd. Přeplněnost tříd neumožňuje...cs_CZ
dc.description.abstractMy thesis "The Parents' view on the current problems of pre-school care", focuses on the problem of raising number of unsatisfied applications of placing children in the kindergartens. It deals also with the problems with joint of parents' careers and family life, which are caused by refused applications of placing. Year by year there is raising excess demand. The pre-school care established by state is a tool which helps parents to harmonize their work and family role. It has been done a research using a method of semi-structured interviews with parents of children at the pre-school age and with headmasters of public kindergartens. It has been recognized two main reasons why parents prefer the placement in the public kindergartens to other alternatives of pre-school care. The main reasons were child's socialization in a group and financial accessibility for parents. The alternatives of pre-school care were not preferred among parents, because they are expensive and parents mostly don't trust them. Because of refused application they stayed at home with child, they did not return to their work. It has been identified problematic areas which are connected with (un)placing a child in the kindergarten, those are criteria of admission and overfull classes. The overfull classes don't enable the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectPéče o děti předškolního věkucs_CZ
dc.subjectveřejná mateřská školacs_CZ
dc.subjectharmonizace profesní a rodinné rolecs_CZ
dc.subjectneuspokojené žádosti o umístěnícs_CZ
dc.subjectalternativy předškolní péčecs_CZ
dc.subjectPre-school careen_US
dc.subjectpublic kindergartenen_US
dc.subjectjoint of parents'careers and family lifeen_US
dc.subjectunsatisfactory applications of placing childrenen_US
dc.subjectalternatives of pre-school careen_US
dc.titleSoučasné problémy předškolní péče o děti očima rodičůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-18
dc.description.departmentDepartment of Public and Social Policyen_US
dc.description.departmentKatedra veřejné a sociální politikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId110484
dc.title.translatedThe Parents' view on the current problems of pre-school careen_US
dc.contributor.refereeAngelovská, Olga
dc.identifier.aleph001485440
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologie a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology a Social Policyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Public and Social Policyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie a sociální politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology a Social Policyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce "Problémy předškolní péče o děti očima rodičů" se zaměřuje na problematiku vzrůstajících neuspokojených žádostí o umístění dítěte do mateřské školy a na problémy s harmonizací profesní a rodinné role, které jsou neumístěním dítěte do veřejné mateřské školy způsobeny. Již několik let poptávka po umístění dítěte značně převyšuje kapacitu mateřských škol. Na službu péče o děti předškolního věku je nahlíženo jako na prostředek, který harmonizaci pracovního a rodinného života napomáhá. Získané informace z provedených polostrukturovaných rozhovorů s rodiči vedly k identifikaci dvou hlavních důvodů umístění dítěte do veřejné mateřské školy. Prvním důvodem bylo začlenění dítěte do kolektivu, jeho socializace v něm, druhým důvodem byla finanční dostupnost pro rodiče. V případě nepřijetí dítěte do veřejné mateřské školy rodiče nepreferovali formy alternativní péče o děti z důvodu finanční náročnosti a nedůvěry v ně. Nepřijetí dítěte do veřejné mateřské školy pro rodiče často znamenalo rezignaci na návrat na trh práce. Metoda polostrukturovaných rozhovorů byla použita i při dotazování ředitelů mateřských škol. Byly identifikovány problémové oblasti související s (ne)umístěním dítěte do veřejné mateřské školy. Jednalo se především o kritéria přijetí a přeplněnost tříd. Přeplněnost tříd neumožňuje...cs_CZ
uk.abstract.enMy thesis "The Parents' view on the current problems of pre-school care", focuses on the problem of raising number of unsatisfied applications of placing children in the kindergartens. It deals also with the problems with joint of parents' careers and family life, which are caused by refused applications of placing. Year by year there is raising excess demand. The pre-school care established by state is a tool which helps parents to harmonize their work and family role. It has been done a research using a method of semi-structured interviews with parents of children at the pre-school age and with headmasters of public kindergartens. It has been recognized two main reasons why parents prefer the placement in the public kindergartens to other alternatives of pre-school care. The main reasons were child's socialization in a group and financial accessibility for parents. The alternatives of pre-school care were not preferred among parents, because they are expensive and parents mostly don't trust them. Because of refused application they stayed at home with child, they did not return to their work. It has been identified problematic areas which are connected with (un)placing a child in the kindergarten, those are criteria of admission and overfull classes. The overfull classes don't enable the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990014854400106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV