Zobrazit minimální záznam

Soběslav Pinkas, czech painter (1827 - 1901)
dc.contributor.advisorPrahl, Roman
dc.creatorBrožová, Kristýna
dc.date.accessioned2024-08-08T12:07:02Z
dc.date.available2024-08-08T12:07:02Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/40762
dc.description.abstractCílem diplomová práce je monografické zpracování života a díla Soběslava Pinkase (1827-1901), jednoho z nejdůležitějších představitelů české realistické malby. Na základě historického pozadí je představen Pinkasův osobní vývoj, který vedl k rozhodnutí stát se umělcem. Pinkas se ještě jako student práv zapojil do revolučního dění v roce 1848 a o rok později se stal ilustrátorem Šotka. Žádost po demokracii v politické a sociální oblasti mu postupně otevřela cestu k novému umění. Studium na Akademii v Praze a poté v Mnichově neodpovídalo jeho představám, a proto se zapsal do soukromého ateliéru Johanna Baptisty Berdellého. Po krátkém pobytu v Praze odjel jako jeden z prvních českých umělců studovat do Paříže, kde se stal žákem Thomase Couturea. Pobyt ve vesnici Marlotte a setkání s dílem Jeana-Françoise Milleta mu otevřelo novou oblast námětů a výtvarného podání. Přijetí moderní francouzské malby se nesetkalo v Čechách s pochopení, což může být jeden z důvodů, proč se po návratu do vlasti přestal věnovat v malbě. Stal se učitelem kreslení na Vyšší dívčí škole, byl členem Umělecké besedy, zasedal v soutěžních komisích na výzdobu Národního divadla a především se prostřednictvím Alliance française věnoval propagaci česko-francouzských vztahů. Tato práce rovněž zahrnuje katalog umělcových děl.cs_CZ
dc.description.abstractEnglish Abstract The goal of my master thesis is to present a comprehensive study of the life and work of Sobeslav Pinkas (1927 - 1901), one of the most important Czech realistic painters. Painter's personal and artistic development is introduced in the wider historical context to allow us to understand why he had decided to become a painter. In 1948 Pinkas, as a young student of law, joined the armed revolution and personally attended the riots. Later he became a caricaturist for the Sotek magazine. His craving for democracy in the political life was mirrored in his attempts to find a new way of artistic expression. Neither the Academy in Prague nor the one in Mnichov could stand up to his expectations, and he consequently chooses Johann Baptist Berdelle as his personal teacher. Later, following a short Prague intermezzo, he, as one of the first Czech artist, leaves for Paris, where he studies under the guidance of Thomas Couture. Later on he discovers the work of Jean-François Millet and is heavily influenced by it. His conversion to the modern style of French painting wasn't received in Prague with much enthusiasm, which may be one of the reasons why he gradually, after his return to his homeland, stops painting. He became a drawing teacher at girls' secondary school; apart from that, he was a member of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectHippolyt Soběslav Pinkasen_US
dc.subject19th Centuryen_US
dc.subjectrealismen_US
dc.subjectHippolyt Soběslav Pinkascs_CZ
dc.subject19. stoletícs_CZ
dc.subjectrealismuscs_CZ
dc.titleSoběslav Pinkas, český malíř (1827 - 1901)cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-18
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId122627
dc.title.translatedSoběslav Pinkas, czech painter (1827 - 1901)en_US
dc.contributor.refereeMachalíková, Pavla
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineArt Historyen_US
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enArt Historyen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem diplomová práce je monografické zpracování života a díla Soběslava Pinkase (1827-1901), jednoho z nejdůležitějších představitelů české realistické malby. Na základě historického pozadí je představen Pinkasův osobní vývoj, který vedl k rozhodnutí stát se umělcem. Pinkas se ještě jako student práv zapojil do revolučního dění v roce 1848 a o rok později se stal ilustrátorem Šotka. Žádost po demokracii v politické a sociální oblasti mu postupně otevřela cestu k novému umění. Studium na Akademii v Praze a poté v Mnichově neodpovídalo jeho představám, a proto se zapsal do soukromého ateliéru Johanna Baptisty Berdellého. Po krátkém pobytu v Praze odjel jako jeden z prvních českých umělců studovat do Paříže, kde se stal žákem Thomase Couturea. Pobyt ve vesnici Marlotte a setkání s dílem Jeana-Françoise Milleta mu otevřelo novou oblast námětů a výtvarného podání. Přijetí moderní francouzské malby se nesetkalo v Čechách s pochopení, což může být jeden z důvodů, proč se po návratu do vlasti přestal věnovat v malbě. Stal se učitelem kreslení na Vyšší dívčí škole, byl členem Umělecké besedy, zasedal v soutěžních komisích na výzdobu Národního divadla a především se prostřednictvím Alliance française věnoval propagaci česko-francouzských vztahů. Tato práce rovněž zahrnuje katalog umělcových děl.cs_CZ
uk.abstract.enEnglish Abstract The goal of my master thesis is to present a comprehensive study of the life and work of Sobeslav Pinkas (1927 - 1901), one of the most important Czech realistic painters. Painter's personal and artistic development is introduced in the wider historical context to allow us to understand why he had decided to become a painter. In 1948 Pinkas, as a young student of law, joined the armed revolution and personally attended the riots. Later he became a caricaturist for the Sotek magazine. His craving for democracy in the political life was mirrored in his attempts to find a new way of artistic expression. Neither the Academy in Prague nor the one in Mnichov could stand up to his expectations, and he consequently chooses Johann Baptist Berdelle as his personal teacher. Later, following a short Prague intermezzo, he, as one of the first Czech artist, leaves for Paris, where he studies under the guidance of Thomas Couture. Later on he discovers the work of Jean-François Millet and is heavily influenced by it. His conversion to the modern style of French painting wasn't received in Prague with much enthusiasm, which may be one of the reasons why he gradually, after his return to his homeland, stops painting. He became a drawing teacher at girls' secondary school; apart from that, he was a member of...en_US
uk.file-availabilityP
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.embargo.reasonPřílohy práce nebo její části jsou nepřístupné v souladu s čl. 18a odst. 7 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze ve spojení s čl. 9 opatření rektora č. 6/2010.cs
uk.embargo.reasonThe annexes of the thesis or its part are inaccessible in accordance with article 18a (7) of The Code of Study and Examination in conjunction with Article 9 of the Rector’s Directive No. 6/2010.en
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990015039540106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV