Zobrazit minimální záznam

Sexual education in elementary schools in Czech Republic
dc.contributor.advisorKalous, Jaroslav
dc.creatorKoutná, Martina
dc.date.accessioned2020-08-17T11:35:42Z
dc.date.available2020-08-17T11:35:42Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/40582
dc.description.abstractPředkládaná práce se zabývá problematikou sexuální výchovy ve škole. Cíle práce spočívají v analýze současného stavu sexuální výchovy na základních školách. Práce čerpá základní poznatky z teorie sexuální výchovy, zabývá se jejími cíli a obsahem, principy, metodami a koncepcemi. Nedílnou součást tvoří historický exkurz do dějin vnímání sexuality, práce v přehledové formě shrnuje také hlavní etapy vývoje postupného začlenění sexuální osvěty do školních osnov. Součástí je i reflexe zahraničních zkušeností z realizace školní sexuální výchovy. Velký důraz je kladen na společenské důsledky komplexně pojímané sexuální výchovy a její roli v prevenci velkého množství patosociálních a jiných negativních jevů v naší společnosti. Pozornost je věnována také aktuálním veřejněpolitickým tématům sexuální výchovy a hodnotám vstupujícím do procesu tvorby vzdělávací politiky v oblasti sexuální výchovy. Práce využívá metodu kvalitativní analýzy dokumentů věřejněpolitických i odborných statí, kombinovanou s analýzou sekundárních dat. Uvedené poznatky jsou východiskem pro diskuzi klíčových faktorů, kterou jsou dnes považovány za činitele určující podobu a formu sexuální výchovy na základních školách. Výsledky této přehledové práce mohou vytvořit dobrý podklad pro formulaci dalších výzkumných otázek zabývajících se...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the issue of sex education at schools. The objective is to analyse the current state of sex education at primary schools. Basic information is being drawn from the theory of sex education and it is being dealt with its aims, content, principles, methods, and concepts. The history of ways in which sexuality has been perceived is an integral part of the text. A brief overview of stages which the process of integrating sex education into education programmes has gone through is included as well. A reflexion on the ways sex education is handled abroad can be also found within the thesis. Emphasis is being laid on the social impact of complex sex education and its role in preventing a number of pathological social facts and other negative aspects in the society as a whole. Attention is being paid to topics of public policy revolving around sex education and to the values involved in the process of creating education policies. The work makes use of qualitative analytical methods of both public policy documents and expert studies. This means is combined with secondary data analysis. Findings stated are the basis for a discussion of key factors which are nowadays considered to be setting the way in which sex education is being thought at primary schools. The outcome of this work may...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectSex Educationen_US
dc.subjectHealth Educationen_US
dc.subjectPrimary Schoolen_US
dc.subjectethicsen_US
dc.subjectmethods and forms of Sex Educationen_US
dc.subjectvaluesen_US
dc.subjectvýchovacs_CZ
dc.subjectsexuální výchovacs_CZ
dc.subjectvýchova ke zdravícs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectetikacs_CZ
dc.subjectmetody a formy sexuální výchovycs_CZ
dc.subjecthodnotycs_CZ
dc.titleSexuální výchova na základních školách v České republicecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-18
dc.description.departmentKatedra veřejné a sociální politikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Public and Social Policyen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId110845
dc.title.translatedSexual education in elementary schools in Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeSloboda, Zdeněk
dc.identifier.aleph001485820
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology a Social Policyen_US
thesis.degree.disciplineSociologie a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Public and Social Policyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie a sociální politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology a Social Policyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná práce se zabývá problematikou sexuální výchovy ve škole. Cíle práce spočívají v analýze současného stavu sexuální výchovy na základních školách. Práce čerpá základní poznatky z teorie sexuální výchovy, zabývá se jejími cíli a obsahem, principy, metodami a koncepcemi. Nedílnou součást tvoří historický exkurz do dějin vnímání sexuality, práce v přehledové formě shrnuje také hlavní etapy vývoje postupného začlenění sexuální osvěty do školních osnov. Součástí je i reflexe zahraničních zkušeností z realizace školní sexuální výchovy. Velký důraz je kladen na společenské důsledky komplexně pojímané sexuální výchovy a její roli v prevenci velkého množství patosociálních a jiných negativních jevů v naší společnosti. Pozornost je věnována také aktuálním veřejněpolitickým tématům sexuální výchovy a hodnotám vstupujícím do procesu tvorby vzdělávací politiky v oblasti sexuální výchovy. Práce využívá metodu kvalitativní analýzy dokumentů věřejněpolitických i odborných statí, kombinovanou s analýzou sekundárních dat. Uvedené poznatky jsou východiskem pro diskuzi klíčových faktorů, kterou jsou dnes považovány za činitele určující podobu a formu sexuální výchovy na základních školách. Výsledky této přehledové práce mohou vytvořit dobrý podklad pro formulaci dalších výzkumných otázek zabývajících se...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the issue of sex education at schools. The objective is to analyse the current state of sex education at primary schools. Basic information is being drawn from the theory of sex education and it is being dealt with its aims, content, principles, methods, and concepts. The history of ways in which sexuality has been perceived is an integral part of the text. A brief overview of stages which the process of integrating sex education into education programmes has gone through is included as well. A reflexion on the ways sex education is handled abroad can be also found within the thesis. Emphasis is being laid on the social impact of complex sex education and its role in preventing a number of pathological social facts and other negative aspects in the society as a whole. Attention is being paid to topics of public policy revolving around sex education and to the values involved in the process of creating education policies. The work makes use of qualitative analytical methods of both public policy documents and expert studies. This means is combined with secondary data analysis. Findings stated are the basis for a discussion of key factors which are nowadays considered to be setting the way in which sex education is being thought at primary schools. The outcome of this work may...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990014858200106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV