Zobrazit minimální záznam

Ukradená generace v Austrálii
dc.contributor.advisorArmand, Louis
dc.creatorValentová, Zuzana
dc.date.accessioned2017-05-06T20:48:07Z
dc.date.available2017-05-06T20:48:07Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/40553
dc.description.abstractHlavním tématem této bakalářské práce je australská "Ukradená generace". Tento termín se týká dětí Austrálců a obyvatel ostrovů Torres Strait, které byly v letech 1909 - 1969 násilím odtrženy od svých rodin. Toto časové rozmezí je ale pouze neoficiální, a je známo, že k těmto násilným odtržením docházelo jak před, tak i po tomto časovém období. Záměrem byla asimilace Austrálců a jejich převýchova podle britských způsobů. Tento postup byl činem krutosti a zneužití, neboť děti byli brány od rodin a umisťovány do státních ústavů nebo do pěstounské péče za účelem potlačení jejich kultury. Záměrem této bakalářské práce je zachytit vývoj Austrálské kultury; počínaje situací před britskou kolonizací a konče současnou situací v Austrálii. Tato práce analyzuje jak situaci během kolonizace tak i po ní, protože proces kolonizace způsobil další změny. Vysvětluje neschopnost původních obyvatel přizpůsobit se novému životnímu stylu. Po kolonizaci byli Austrálci zbaveni půdy a jejich tradiční kultury. Nejhorším postupem byla odtržení takzvaných míšených dětí z jejich rodin, které nebyly ničím jiným než násilným oddělením, která byla prováděna bez jakéhokoli souhlasu jejich rodičů. Jádrem této práce je pojem "Ukradená generace", který odkazuje na děti násilně oddělené od svých rodin. Většina těchto dětí nebyla...cs_CZ
dc.description.abstractThe main theme of this thesis is Australia's "Stolen Generation." This term refers to the Aboriginal and Torres Strait Islander children who were removed by force from their families between the years 1909 - 1969. However, these years are only unofficial numbers and it is known that the removals took place even before and after this period. The aim of this policy was to assimilate the Aboriginal people in order to educate them in the British manner. This policy was an act of cruelty and abuse since the children were brought away from their families and put into state institutions or foster care to suppress their culture. The aim of the thesis is to portray the development of the Aboriginal culture; beginning with the situation prior to British colonization and ending with the current situation in Australia. The thesis analyses the situation during the colonization and after it because the process of colonization caused further changes. It demonstrates the inability of the Indigenous people to assimilate to the new lifestyle. After the colonization, the Aborigines were deprived of their land and their traditional culture. The worst policies were the removals of so-called 'half-caste' children from their families, which were nothing less than forcible removals that were done without any permission from their...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectAustrálcics_CZ
dc.subjectAustráliecs_CZ
dc.subjectmíšeneccs_CZ
dc.subjectdomorodí obyvatelécs_CZ
dc.subjectodtrženícs_CZ
dc.subjectukradená generacecs_CZ
dc.subjectAboriginesen_US
dc.subjectAustraliaen_US
dc.subjecthalf-casteen_US
dc.subjectIndigenous peopleen_US
dc.subjectremovalsen_US
dc.subjectStolen Generationen_US
dc.titleStolen generation in Australiaen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-25
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId96438
dc.title.translatedUkradená generace v Austráliics_CZ
dc.contributor.refereeKolinská, Klára
dc.identifier.aleph001494597
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csHlavním tématem této bakalářské práce je australská "Ukradená generace". Tento termín se týká dětí Austrálců a obyvatel ostrovů Torres Strait, které byly v letech 1909 - 1969 násilím odtrženy od svých rodin. Toto časové rozmezí je ale pouze neoficiální, a je známo, že k těmto násilným odtržením docházelo jak před, tak i po tomto časovém období. Záměrem byla asimilace Austrálců a jejich převýchova podle britských způsobů. Tento postup byl činem krutosti a zneužití, neboť děti byli brány od rodin a umisťovány do státních ústavů nebo do pěstounské péče za účelem potlačení jejich kultury. Záměrem této bakalářské práce je zachytit vývoj Austrálské kultury; počínaje situací před britskou kolonizací a konče současnou situací v Austrálii. Tato práce analyzuje jak situaci během kolonizace tak i po ní, protože proces kolonizace způsobil další změny. Vysvětluje neschopnost původních obyvatel přizpůsobit se novému životnímu stylu. Po kolonizaci byli Austrálci zbaveni půdy a jejich tradiční kultury. Nejhorším postupem byla odtržení takzvaných míšených dětí z jejich rodin, které nebyly ničím jiným než násilným oddělením, která byla prováděna bez jakéhokoli souhlasu jejich rodičů. Jádrem této práce je pojem "Ukradená generace", který odkazuje na děti násilně oddělené od svých rodin. Většina těchto dětí nebyla...cs_CZ
uk.abstract.enThe main theme of this thesis is Australia's "Stolen Generation." This term refers to the Aboriginal and Torres Strait Islander children who were removed by force from their families between the years 1909 - 1969. However, these years are only unofficial numbers and it is known that the removals took place even before and after this period. The aim of this policy was to assimilate the Aboriginal people in order to educate them in the British manner. This policy was an act of cruelty and abuse since the children were brought away from their families and put into state institutions or foster care to suppress their culture. The aim of the thesis is to portray the development of the Aboriginal culture; beginning with the situation prior to British colonization and ending with the current situation in Australia. The thesis analyses the situation during the colonization and after it because the process of colonization caused further changes. It demonstrates the inability of the Indigenous people to assimilate to the new lifestyle. After the colonization, the Aborigines were deprived of their land and their traditional culture. The worst policies were the removals of so-called 'half-caste' children from their families, which were nothing less than forcible removals that were done without any permission from their...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.identifier.lisID990014945970106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV