Poruchy výživy a výchova ke zdravému životnímu stylu dětí v předškolním věku
Nutrition defects and the wellness education of the preschool age children
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3928Identifikátory
SIS: 20835
Kolekce
- Kvalifikační práce [19244]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Marádová, Eva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro mateřské školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra informačních technologií a technické výchovy
Datum obhajoby
24. 5. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Bakalářská práce se zabývá výživou, poruchami výživy a výchovou ke zdravému životnímu stylu u dětí v předškolním věku. Hlavními záměry práce bylo zjistit postavení obézních v kolektivu dětí mateřské školy a realizace vzdělávacího projektu, který se týká zdravé výživy a zdravého životního stylu. Postavení obézních dětí v kolektivu bylo zjištěno prostřednictvím metody strukturovaného rozhovoru a dotazníku. Metoda strukturovaného rozhovoru se v praxi projevila jako nevyhovující pro děti předškolního věku, a proto byl výzkum ukončen ve fázi předvýzkumu. Vzdělávací projekt byl navržen na základě teoretických poznatků uvedených v první části bakalářské práce a poté zrealizován v mateřské škole během dvoutýdenní praxe. Vzhledem k tomu, že se při realizaci projektu neprojevily žádné vážnější nedostatky a z reakcí dětí bylo patrné, že pro ně měl určitý vzdělávací přínos, je možné projekt využít v dalších mateřských školách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Bakalářská práce se zabývá výživou, poruchami výživy a výchovou ke zdravému životnímu stylu u dětí v předškolním věku. Hlavními záměry práce bylo zjistit postavení obézních v kolektivu dětí mateřské školy a realizace vzdělávacího projektu, který se týká zdravé výživy a zdravého životního stylu. Postavení obézních dětí v kolektivu bylo zjištěno prostřednictvím metody strukturovaného rozhovoru a dotazníku. Metoda strukturovaného rozhovoru se v praxi projevila jako nevyhovující pro děti předškolního věku, a proto byl výzkum ukončen ve fázi předvýzkumu. Vzdělávací projekt byl navržen na základě teoretických poznatků uvedených v první části bakalářské práce a poté zrealizován v mateřské škole během dvoutýdenní praxe. Vzhledem k tomu, že se při realizaci projektu neprojevily žádné vážnější nedostatky a z reakcí dětí bylo patrné, že pro ně měl určitý vzdělávací přínos, je možné projekt využít v dalších mateřských školách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)