Poruchy výživy a výchova ke zdravému životnímu stylu dětí v předškolním věku
Nutrition defects and the wellness education of the preschool age children
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3928Identifiers
Study Information System: 20835
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Marádová, Eva
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Nursery Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
24. 5. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Bakalářská práce se zabývá výživou, poruchami výživy a výchovou ke zdravému životnímu stylu u dětí v předškolním věku. Hlavními záměry práce bylo zjistit postavení obézních v kolektivu dětí mateřské školy a realizace vzdělávacího projektu, který se týká zdravé výživy a zdravého životního stylu. Postavení obézních dětí v kolektivu bylo zjištěno prostřednictvím metody strukturovaného rozhovoru a dotazníku. Metoda strukturovaného rozhovoru se v praxi projevila jako nevyhovující pro děti předškolního věku, a proto byl výzkum ukončen ve fázi předvýzkumu. Vzdělávací projekt byl navržen na základě teoretických poznatků uvedených v první části bakalářské práce a poté zrealizován v mateřské škole během dvoutýdenní praxe. Vzhledem k tomu, že se při realizaci projektu neprojevily žádné vážnější nedostatky a z reakcí dětí bylo patrné, že pro ně měl určitý vzdělávací přínos, je možné projekt využít v dalších mateřských školách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Bakalářská práce se zabývá výživou, poruchami výživy a výchovou ke zdravému životnímu stylu u dětí v předškolním věku. Hlavními záměry práce bylo zjistit postavení obézních v kolektivu dětí mateřské školy a realizace vzdělávacího projektu, který se týká zdravé výživy a zdravého životního stylu. Postavení obézních dětí v kolektivu bylo zjištěno prostřednictvím metody strukturovaného rozhovoru a dotazníku. Metoda strukturovaného rozhovoru se v praxi projevila jako nevyhovující pro děti předškolního věku, a proto byl výzkum ukončen ve fázi předvýzkumu. Vzdělávací projekt byl navržen na základě teoretických poznatků uvedených v první části bakalářské práce a poté zrealizován v mateřské škole během dvoutýdenní praxe. Vzhledem k tomu, že se při realizaci projektu neprojevily žádné vážnější nedostatky a z reakcí dětí bylo patrné, že pro ně měl určitý vzdělávací přínos, je možné projekt využít v dalších mateřských školách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)