dc.contributor.advisor | Krajíček, Václav | |
dc.creator | Baron, Miroslav | |
dc.date.accessioned | 2021-03-24T00:04:55Z | |
dc.date.available | 2021-03-24T00:04:55Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/38658 | |
dc.description.abstract | Existuje mnoho způsobů navrhování přechodových funkcí pro DVR. Tato práce představuje obecný systém editorů těchto funkcí, který je současně frameworkem pro tvorbu nových typů editorů. Jeho jednotné rozhraní a datová struktura navržená pro přechodovou funkci zajišťuje nezávislost na zobrazovacím enginu a umožňuje současné používání různých editorů. Implementace nového způsobu návrhu je tedy oproštěna o nutnost řešit komunikaci se zobrazovacím enginem a začlenění editoru do systému je realizováno několika dobře definovanými kroky. V systému je již implementováno několik zajímavých způsobů navrhování přechodových funkcí a v této práci je zkoumána jejich užitečnost. | cs_CZ |
dc.description.abstract | There are many ways to define a transfer function for direct volume rendering (DVR). This thesis presents an universal system of transfer function editors which works also as framework for creating new types of these editors. Unified interface with proposed transfer function data structure gives us independency on used graphic engine and the possibility to work with more different editors at the same time. We can implement new technique for designing transfer function without the need of dealing with the graphic engine and we can add our new editor to this existing system in few well defined steps. We have also designed some interesting ways to define transfer function and we discuss their usefulness here. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Přechodová funkce | cs_CZ |
dc.subject | Framework | cs_CZ |
dc.subject | Editace | cs_CZ |
dc.subject | Uživatelské Rozhraní | cs_CZ |
dc.subject | Transfer Function | en_US |
dc.subject | Framework | en_US |
dc.subject | Editing | en_US |
dc.subject | User Interface | en_US |
dc.title | Systém pro tvorbu editorů přechodových funkcí | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2011 | |
dcterms.dateAccepted | 2011-06-20 | |
dc.description.department | Department of Software and Computer Science Education | en_US |
dc.description.department | Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 106578 | |
dc.title.translated | Framework for designing transfer function editors | en_US |
dc.contributor.referee | Horáček, Jan | |
dc.identifier.aleph | 001371014 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Programming | en_US |
thesis.degree.discipline | Programování | cs_CZ |
thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Programování | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Programming | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Existuje mnoho způsobů navrhování přechodových funkcí pro DVR. Tato práce představuje obecný systém editorů těchto funkcí, který je současně frameworkem pro tvorbu nových typů editorů. Jeho jednotné rozhraní a datová struktura navržená pro přechodovou funkci zajišťuje nezávislost na zobrazovacím enginu a umožňuje současné používání různých editorů. Implementace nového způsobu návrhu je tedy oproštěna o nutnost řešit komunikaci se zobrazovacím enginem a začlenění editoru do systému je realizováno několika dobře definovanými kroky. V systému je již implementováno několik zajímavých způsobů navrhování přechodových funkcí a v této práci je zkoumána jejich užitečnost. | cs_CZ |
uk.abstract.en | There are many ways to define a transfer function for direct volume rendering (DVR). This thesis presents an universal system of transfer function editors which works also as framework for creating new types of these editors. Unified interface with proposed transfer function data structure gives us independency on used graphic engine and the possibility to work with more different editors at the same time. We can implement new technique for designing transfer function without the need of dealing with the graphic engine and we can add our new editor to this existing system in few well defined steps. We have also designed some interesting ways to define transfer function and we discuss their usefulness here. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
dc.contributor.consultant | Kolomazník, Jan | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |
dc.identifier.lisID | 990013710140106986 | |