Rozvojetvorné možnosti školního učení
The possibilities of progress in school learning process
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/38302Identifikátory
SIS: 90300
Kolekce
- Kvalifikační práce [23725]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sedláčková, Daniela
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
6. 9. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Hlavním tématem této práce jsou možnosti, jak rozvíjet školní učení. Průběh učení při běžném vyučování ve školách je nutno zefektivnit, aby bylo možné dosáhnout všech cílů tak, jak si je vytyčil Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání.1 Rámcový vzdělávací program s sebou přináší kromě mnoha kladů i některé problémy, které by měli učitelé zohlednit ve svém pojetí výuky a vzdělání jako takového. Často si nevědí rady, jak některé části zakomponovat do samotné výuky, a proto je vědomě vypustí, aby si nemuseli komplikovat život. Žáci jsou tak ochuzeni o potenciál, který s sebou Rámcový vzdělávací program přináší. První kapitola se orientuje na školní učení, jeho vymezení podle V. Kuliče a teoretická východiska, kterými jsou teorie J. Piageta, J.S. Brunera a L.S. Vygotského. Další kapitola se zaobírá současným trendem, jak řešit problematiku školního rozvoje prostřednictvím kurikulárních změn a apelaci na celoživotní vzdělávání a učení. Ve třetí kapitole vysvětlím klíčové kompetence - co jsou, jaké jsou a proč jsou významné. Následující podkapitola pak představí konkrétní klíčovou kompetenci - kompetenci k učení, která by měla být podle mého mínění cílem rozvoje školního učení. Každá dílčí část této kompetence by mohla být tématem samostatné práce, proto se stručně podíváme na případné možnosti, jak si...