Zobrazit minimální záznam

The possibilities of progress in school learning process
dc.contributor.advisorKrykorková, Hana
dc.creatorParisi, Laura
dc.date.accessioned2017-04-27T20:56:11Z
dc.date.available2017-04-27T20:56:11Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/38302
dc.description.abstractHlavním tématem této práce jsou možnosti, jak rozvíjet školní učení. Průběh učení při běžném vyučování ve školách je nutno zefektivnit, aby bylo možné dosáhnout všech cílů tak, jak si je vytyčil Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání.1 Rámcový vzdělávací program s sebou přináší kromě mnoha kladů i některé problémy, které by měli učitelé zohlednit ve svém pojetí výuky a vzdělání jako takového. Často si nevědí rady, jak některé části zakomponovat do samotné výuky, a proto je vědomě vypustí, aby si nemuseli komplikovat život. Žáci jsou tak ochuzeni o potenciál, který s sebou Rámcový vzdělávací program přináší. První kapitola se orientuje na školní učení, jeho vymezení podle V. Kuliče a teoretická východiska, kterými jsou teorie J. Piageta, J.S. Brunera a L.S. Vygotského. Další kapitola se zaobírá současným trendem, jak řešit problematiku školního rozvoje prostřednictvím kurikulárních změn a apelaci na celoživotní vzdělávání a učení. Ve třetí kapitole vysvětlím klíčové kompetence - co jsou, jaké jsou a proč jsou významné. Následující podkapitola pak představí konkrétní klíčovou kompetenci - kompetenci k učení, která by měla být podle mého mínění cílem rozvoje školního učení. Každá dílčí část této kompetence by mohla být tématem samostatné práce, proto se stručně podíváme na případné možnosti, jak si...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleRozvojetvorné možnosti školního učenícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-06
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId90300
dc.title.translatedThe possibilities of progress in school learning processen_US
dc.contributor.refereeSedláčková, Daniela
dc.identifier.aleph001401075
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csHlavním tématem této práce jsou možnosti, jak rozvíjet školní učení. Průběh učení při běžném vyučování ve školách je nutno zefektivnit, aby bylo možné dosáhnout všech cílů tak, jak si je vytyčil Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání.1 Rámcový vzdělávací program s sebou přináší kromě mnoha kladů i některé problémy, které by měli učitelé zohlednit ve svém pojetí výuky a vzdělání jako takového. Často si nevědí rady, jak některé části zakomponovat do samotné výuky, a proto je vědomě vypustí, aby si nemuseli komplikovat život. Žáci jsou tak ochuzeni o potenciál, který s sebou Rámcový vzdělávací program přináší. První kapitola se orientuje na školní učení, jeho vymezení podle V. Kuliče a teoretická východiska, kterými jsou teorie J. Piageta, J.S. Brunera a L.S. Vygotského. Další kapitola se zaobírá současným trendem, jak řešit problematiku školního rozvoje prostřednictvím kurikulárních změn a apelaci na celoživotní vzdělávání a učení. Ve třetí kapitole vysvětlím klíčové kompetence - co jsou, jaké jsou a proč jsou významné. Následující podkapitola pak představí konkrétní klíčovou kompetenci - kompetenci k učení, která by měla být podle mého mínění cílem rozvoje školního učení. Každá dílčí část této kompetence by mohla být tématem samostatné práce, proto se stručně podíváme na případné možnosti, jak si...cs_CZ
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990014010750106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV