Marketingová komunikace Národního muzea v Praze v roce 2010
Marketing Communication of the National Museum in Prague in the year 2010
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/38096Identifikátory
SIS: 100327
Kolekce
- Kvalifikační práce [17632]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Halada, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
20. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Národní muzeum, marketingová komunikace, public relations, marketing umění, marketing muzeí, marketing v kultuře, komunikační mix, značkaKlíčová slova (anglicky)
National museum, marketing communication, public relations, arts marketing, marketing of museums, marketing of culture, communication mix, brandDiplomová práce "Marketingová komunikace Národního muzea v Praze v roce 2010" pojednává o komunikačních aktivitách Národního muzea v Praze v průběhu celého roku 2010. Zaměřuje se na široké spektrum komunikačních kanálů a prostředků typických pro marketingovou komunikaci, jimiž Muzeum hovoří ke svému publiku z řad široké veřejnosti. Práce vychází z předpokladu, že tato kulturní instituce mezinárodního významu cíleně aplikuje metody art marketingu, aby nejen zvyšovala povědomí o své existenci, nýbrž též budovala dobré jméno, získávala nové zákazníky a popularizovala sféru kulturního dědictví v České republice. Pozornost je věnována dopadu komunikace na image Muzea v médiích, stávajícímu positioningu a jeho vlivu na komunikační strategii. Deskripce komunikační strategie vyplývá z aktuálního komunikačního mixu, sestávajícího z reklamních, direkt marketingových, promotion a public relations aktivit. Jedné z hlavních činností muzea, a to činnosti výstavní, zůstal ponechán významný prostor. Na příkladu úspěšné výstavy Příběh planety Země se zkoumá komunikace kolem výstavy v celé šíři jejích doprovodných programů a materiálů. V souvislosti s tvorbou přidané hodnoty není v textu opomenuta ani přednášková, studijní a koncertní funkce instituce. Vybrané kapitoly v práci lze označit za hodnotící, neboť...
This Diploma Thesis "Marketing Communication of the National Museum in Prague in the Year 2010" deals with communication activities of the National Museum in Prague during the whole year 2010. It focuses on a wide range of communication channels and means typical for marketing communication by which the museum presents itself to the wide public. The thesis is based on the premise that this cultural institution of international importance applies art marketing methods not only to increase the awareness of its existence but also maintain its goodwill, gain new customers and popularize the sphere of cultural heritage of the Czech Republic. Attention is paid to the impact of the Museum's communication to its image in the media, current positioning and its influence on communication strategy. The description of communication strategy results from current communication mix consisting of advertising, direct marketing, promotion and public relations activities. Significant attention is devoted to one of the main activities of the Museum - exhibitional activity. On the example of the successful exhibition - "Story of the Planet Earth" there is researched the communication related to the exhibition including all accompanying programs and materials. In relation with the creation of added value - this...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Nové marketingové metody v knihovnách
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSteklá, Zuzana (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Datum obhajoby: 16. 9. 2013V posledních několika letech se marketing zařadil mezi klíčové procesy v knihovnách, slouží jako účinný nástroj konkurenčního boje, prostředek k definování identity knihovny a nový způsob komunikace s uživateli. Knihovny ... -
Olfaktorický marketing - využití přirozených a uměle šířených aromat v maloobchodních prodejnách přírodní kosmetiky
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPlachá, Linda (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Datum obhajoby: 13. 6. 2018The bachelor thesis "Olfactory marketing - The usage of natural and artificially propagated aroma in retail stores of natural cosmetic products" deals with the usage of olfactory marketing in the field of business and its ... -
Ambush marketing na příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji 2015
Výsledek obhajoby: NEOBHÁJENOLakomá, Milena (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Datum obhajoby: 25. 9. 2018Tato bakalářská práce se věnuje problematice ambush marketingu - nebo také parazitujícího marketingu - na konkrétním příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji, které se konalo v roce 2015 v Praze a v Ostravě. Ve práci je ...