Zjišťování uživatelských preferencí pro internetový obchod
Acquiring user preferences for eshop
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/37811Identifiers
Study Information System: 87563
CU Caralogue: 990013837870106986
Collections
- Kvalifikační práce [11466]
Author
Advisor
Referee
Eckhardt, Alan
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
General Computer Science
Department
Department of Software Engineering
Date of defense
20. 6. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
uživatelské preference, internetový obchod, uživatelovi oblíbené výrobkyKeywords (English)
user preferences, internet shop, user's favorite's productsNázev práce: Zjišťování uživatelských preferencí pro internetový obchod Autor: Zdeněk Smrčka Katedra / Ústav: Katedra softwarového inženýrství (32-KSI) Vedoucí bakalářské práce: prof. RNDr. Peter Vojtáš, DrSc. (32-KSI) Abstrakt: Cílem této práce je vytvoření internetového obchodu (v doméně zdravotnické, ale přenositelné mezi jinými doménami). Pro zjištění uživatelských preferencí je použita implicitní metoda hodnocení. Pomocí této metody se uživateli po přihlášení zobrazují výrobky seřazené od nejvíce preferovaných po nejméně preferované. V případě, že uživatel po přihlášení zvolí určitou kategorii výrobků, tak se výrobky seřadí od nejvíce po méně preferované v dané kategorii. Vytvoří se zpětná vazba o oblíbenosti jednotlivých výrobků u jednotlivých uživatelů a tím získává výrobce informaci o zájmu o jeho výrobky na trhu. Správce obchodu může následně přesouvat výrobky v rámci internetového obchodu na lepší pozice podle jejich oblíbenosti. Klíčová slova: uživatelské preference, internetový obchod, uživatelovi oblíbené výrobky
Title: Acquiring user preferences for e-shop Author: Zdenek Smrcka Department: The Department of Software Engineering Supervisor: prof. RNDr. Peter Vojtáš, DrSc. Abstract: The goal of this thesis is to create e-shop /in medical domain (sector), but useable in other domains (sectors)/. We use implicit metod for acquiring user preferences. By the help of this method the products are ordered from most preferred to less preferred for registered user. In case that user will choose some interesting category of products, then products are listed from maximum to less preferred in that category. It creates feedback about popularity of products for individual users and the producer gets information about interest of products in the market place and administrator can change positions of products in e-shop base on popularity. Keywords: user preferences, internet shop, user's favorite's products