Zjišťování uživatelských preferencí pro internetový obchod
Acquiring user preferences for eshop
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/37811Identifikátory
SIS: 87563
Kolekce
- Kvalifikační práce [10957]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Eckhardt, Alan
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Obecná informatika
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwarového inženýrství
Datum obhajoby
20. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
uživatelské preference, internetový obchod, uživatelovi oblíbené výrobkyKlíčová slova (anglicky)
user preferences, internet shop, user's favorite's productsNázev práce: Zjišťování uživatelských preferencí pro internetový obchod Autor: Zdeněk Smrčka Katedra / Ústav: Katedra softwarového inženýrství (32-KSI) Vedoucí bakalářské práce: prof. RNDr. Peter Vojtáš, DrSc. (32-KSI) Abstrakt: Cílem této práce je vytvoření internetového obchodu (v doméně zdravotnické, ale přenositelné mezi jinými doménami). Pro zjištění uživatelských preferencí je použita implicitní metoda hodnocení. Pomocí této metody se uživateli po přihlášení zobrazují výrobky seřazené od nejvíce preferovaných po nejméně preferované. V případě, že uživatel po přihlášení zvolí určitou kategorii výrobků, tak se výrobky seřadí od nejvíce po méně preferované v dané kategorii. Vytvoří se zpětná vazba o oblíbenosti jednotlivých výrobků u jednotlivých uživatelů a tím získává výrobce informaci o zájmu o jeho výrobky na trhu. Správce obchodu může následně přesouvat výrobky v rámci internetového obchodu na lepší pozice podle jejich oblíbenosti. Klíčová slova: uživatelské preference, internetový obchod, uživatelovi oblíbené výrobky
Title: Acquiring user preferences for e-shop Author: Zdenek Smrcka Department: The Department of Software Engineering Supervisor: prof. RNDr. Peter Vojtáš, DrSc. Abstract: The goal of this thesis is to create e-shop /in medical domain (sector), but useable in other domains (sectors)/. We use implicit metod for acquiring user preferences. By the help of this method the products are ordered from most preferred to less preferred for registered user. In case that user will choose some interesting category of products, then products are listed from maximum to less preferred in that category. It creates feedback about popularity of products for individual users and the producer gets information about interest of products in the market place and administrator can change positions of products in e-shop base on popularity. Keywords: user preferences, internet shop, user's favorite's products