Divadlo za branou
Divadlo za branou (The Theatre Beyond the Gate)
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3754Identifikátory
SIS: 20809
Kolekce
- Kvalifikační práce [19116]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Brožová, Věra
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských věd
Katedra / ústav / klinika
Katedra české literatury
Datum obhajoby
16. 5. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce Divadlo za branou monograficky zachycuje období, po které divadlo fungovalo (1965-1972). Zaměřuje se na hlavní myšlenky této tvůrčí dílny a složení souboru. V jedné z kapitol dramaturgie je sledováno uvádění klasických dramat i dramat u nás neznámých a dosud nehraných i původních prací Josefa Topola, stejně jako autorských adaptací a uměleckých překladů. Kapitola inscenace je řazena chronologicky a uvádí všechny dostupné informace o inscenacích včetně data premiéry, režie, hereckého obsazení, scény a kostýmů. Značná pozornost se věnuje základním pilířům Krejčovy práce s herci, jeho režijním a inscenačním postupům zejména s hlavními herci, Janem Třískou a Marií Tomášovou. Připojeny jsou informace o zahraničním ohlasu Divadla za branou, reflexi v našem tisku i postupu, kterým totalitní moc zastavila divadlu činnost. Přílohu diplomové práce tvoří fotografie z inscenací od uměleckého fotografa Josefa Koudelky.
Diplomová práce Divadlo za branou monograficky zachycuje období, po které divadlo fungovalo (1965-1972). Zameruje se na hlavní myšlenky této tvurcí dílny a složení souboru. V jedné z kapitol dramaturgie je sledováno uvádení klasických dramat i dramat u nás neznámých a dosud nehraných i puvodních prací Josefa Topola, stejne jako autorských adaptací a umeleckých prekladu. Kapitola inscenace je razena chronologicky a uvádí všechny dostupné informace o inscenacích vcetne data premiéry, režie, hereckého obsazení, scény a kostýmu. Znacná pozornost se venuje základním pilírum Krejcovy práce s herci, jeho režijním a inscenacním postupum zejména s hlavními herci, Janem Trískou a Marií Tomášovou. Pripojeny jsou informace o zahranicním ohlasu Divadla za branou, reflexi v našem tisku i postupu, kterým totalitní moc zastavila divadlu cinnost. Prílohu diplomové práce tvorí fotografie z inscenací od umeleckého fotografa Josefa Koudelky.