Divadlo za branou
Divadlo za branou (The Theatre Beyond the Gate)
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3754Identifiers
Study Information System: 20809
CU Caralogue: 990004440260106986
Collections
- Kvalifikační práce [19359]
Author
Advisor
Referee
Brožová, Věra
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Social Scienses
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 5. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Diplomová práce Divadlo za branou monograficky zachycuje období, po které divadlo fungovalo (1965-1972). Zaměřuje se na hlavní myšlenky této tvůrčí dílny a složení souboru. V jedné z kapitol dramaturgie je sledováno uvádění klasických dramat i dramat u nás neznámých a dosud nehraných i původních prací Josefa Topola, stejně jako autorských adaptací a uměleckých překladů. Kapitola inscenace je řazena chronologicky a uvádí všechny dostupné informace o inscenacích včetně data premiéry, režie, hereckého obsazení, scény a kostýmů. Značná pozornost se věnuje základním pilířům Krejčovy práce s herci, jeho režijním a inscenačním postupům zejména s hlavními herci, Janem Třískou a Marií Tomášovou. Připojeny jsou informace o zahraničním ohlasu Divadla za branou, reflexi v našem tisku i postupu, kterým totalitní moc zastavila divadlu činnost. Přílohu diplomové práce tvoří fotografie z inscenací od uměleckého fotografa Josefa Koudelky.
Diplomová práce Divadlo za branou monograficky zachycuje období, po které divadlo fungovalo (1965-1972). Zameruje se na hlavní myšlenky této tvurcí dílny a složení souboru. V jedné z kapitol dramaturgie je sledováno uvádení klasických dramat i dramat u nás neznámých a dosud nehraných i puvodních prací Josefa Topola, stejne jako autorských adaptací a umeleckých prekladu. Kapitola inscenace je razena chronologicky a uvádí všechny dostupné informace o inscenacích vcetne data premiéry, režie, hereckého obsazení, scény a kostýmu. Znacná pozornost se venuje základním pilírum Krejcovy práce s herci, jeho režijním a inscenacním postupum zejména s hlavními herci, Janem Trískou a Marií Tomášovou. Pripojeny jsou informace o zahranicním ohlasu Divadla za branou, reflexi v našem tisku i postupu, kterým totalitní moc zastavila divadlu cinnost. Prílohu diplomové práce tvorí fotografie z inscenací od umeleckého fotografa Josefa Koudelky.