Show simple item record

Comics Rychlé šípy in Mladý hlasatel and active audience
dc.contributor.advisorŠvelch, Jaroslav
dc.creatorMamulová, Martina
dc.date.accessioned2017-04-27T15:33:17Z
dc.date.available2017-04-27T15:33:17Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/36939
dc.description.abstractBakalářská práce Čtenáři komiksu Rychlé šípy a čtenářské kluby Mladého hlasatele jako aktivní publikum se zabývá konfrontací moderních teorií aktivního publika a rekonstrukcí aktivity fanoušků komiksu Rychlé šípy v Mladém hlasateli, respektive členů čtenářských klubů Mladého hlasatele. Teoretická část je věnována charakteristice časopisu pro mládež Mladý hlasatel a jeho dobovému kontextu. Pozornost jsem věnovala vývoji koncepcí od pasivního publika k aktivnímu a samozřejmě zde jsou vysvětleny moderní teorie produsage, kolektivní inteligence, transmediálního vyprávění, které v praktické části práce porovnávám s rekonstruovanou aktivitou členů čtenářských klubů. Kromě srovnání teorií s aktivitou čtenářů a nalezení společných znaků, se v praktické části věnuji způsobům komunikace redakce se svými čtenáři. Nechybí zde ani podrobná analýza publika a jeho aktivity. Poslední část práce je věnována konceptu "fandomu" Henryho Jenkinse, jehož popis fanouška v mnoha bodech odpovídá popisu fanouška komiksu Rychlé šípy, ačkoliv komiks vycházel ve 30. letech 20. století a Henry Jenkins vydal svou knihu, ze které čerpám, Textual Poachers v roce 1992. Závěr práce je takový, že ačkoliv teorie o chování aktivního publika vznikly jako odpověď na technologický rozvoj a aktivnější chování mediálního publika, mají mnoho...cs_CZ
dc.description.abstractDiploma thesis "Readers of Rychlé šípy comics and Mladý hlasatel reader's clubs as an active audience" deals with a confrontation of modern theories of the active audience and reconstruction of active fans of comics Rychlé šípy which was published in th Mladý hlasatel magazine. Theoretical part of this paper characterize this magazine for children and its time context. I focused on a development of passive and active audience concepts. There are also introduced modern approaches to active audiences like produsage, collective intelligence and transmedia storytelling which are compared in the practical part of this work with the reconstructed activity of Mladý hlasatel readers. The target is to find the common features of this moderrn approaches in their activity. I also described the audience of the Mladý hlasatel in details and its types of activity. The very last part of this thesis is dedicated to Henry Jenkins' "fandom" as it was described in his piece Textual Poachers. I was able to find there many of the similar features of Jenkins' fan and fan of Rychlé šípy, although the Jenkins' book was published in 1992 and Mladý hlasatel in the thirties of twentieth century. My conclusion is that modern theories such as produsage, collective intelligence and transmedia stotelling do fit in many ways to...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectPublikumcs_CZ
dc.subjectaktivita publikacs_CZ
dc.subjectfandomcs_CZ
dc.subjectMladý hlasatelcs_CZ
dc.subjectčtenářské kluby Mladého hlasatelecs_CZ
dc.subjectprodusagecs_CZ
dc.subjectkolektivní inteligencecs_CZ
dc.subjecttransmediální vyprávěnícs_CZ
dc.subjectAudiencesen_US
dc.subjectactive audiencesen_US
dc.subjectfandomen_US
dc.subjectMladý hlasatelen_US
dc.subjectreaders clubs of Mladý hlasatelen_US
dc.subjectprodusage,collective inteligenceen_US
dc.subjecttransmedia storytellingen_US
dc.titleČtenáři komiksu Rychlé šípy a čtenářské kluby Mladého hlasatele jako aktivní publikumcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-13
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId92577
dc.title.translatedComics Rychlé šípy in Mladý hlasatel and active audienceen_US
dc.contributor.refereeSuk, Pavel
dc.identifier.aleph001368054
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce Čtenáři komiksu Rychlé šípy a čtenářské kluby Mladého hlasatele jako aktivní publikum se zabývá konfrontací moderních teorií aktivního publika a rekonstrukcí aktivity fanoušků komiksu Rychlé šípy v Mladém hlasateli, respektive členů čtenářských klubů Mladého hlasatele. Teoretická část je věnována charakteristice časopisu pro mládež Mladý hlasatel a jeho dobovému kontextu. Pozornost jsem věnovala vývoji koncepcí od pasivního publika k aktivnímu a samozřejmě zde jsou vysvětleny moderní teorie produsage, kolektivní inteligence, transmediálního vyprávění, které v praktické části práce porovnávám s rekonstruovanou aktivitou členů čtenářských klubů. Kromě srovnání teorií s aktivitou čtenářů a nalezení společných znaků, se v praktické části věnuji způsobům komunikace redakce se svými čtenáři. Nechybí zde ani podrobná analýza publika a jeho aktivity. Poslední část práce je věnována konceptu "fandomu" Henryho Jenkinse, jehož popis fanouška v mnoha bodech odpovídá popisu fanouška komiksu Rychlé šípy, ačkoliv komiks vycházel ve 30. letech 20. století a Henry Jenkins vydal svou knihu, ze které čerpám, Textual Poachers v roce 1992. Závěr práce je takový, že ačkoliv teorie o chování aktivního publika vznikly jako odpověď na technologický rozvoj a aktivnější chování mediálního publika, mají mnoho...cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis "Readers of Rychlé šípy comics and Mladý hlasatel reader's clubs as an active audience" deals with a confrontation of modern theories of the active audience and reconstruction of active fans of comics Rychlé šípy which was published in th Mladý hlasatel magazine. Theoretical part of this paper characterize this magazine for children and its time context. I focused on a development of passive and active audience concepts. There are also introduced modern approaches to active audiences like produsage, collective intelligence and transmedia storytelling which are compared in the practical part of this work with the reconstructed activity of Mladý hlasatel readers. The target is to find the common features of this moderrn approaches in their activity. I also described the audience of the Mladý hlasatel in details and its types of activity. The very last part of this thesis is dedicated to Henry Jenkins' "fandom" as it was described in his piece Textual Poachers. I was able to find there many of the similar features of Jenkins' fan and fan of Rychlé šípy, although the Jenkins' book was published in 1992 and Mladý hlasatel in the thirties of twentieth century. My conclusion is that modern theories such as produsage, collective intelligence and transmedia stotelling do fit in many ways to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990013680540106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV