Průzkumy trhu a veřejného mínění v České republice jako druh komunikační zpětné vazby
Public opinion and market research in the Czech Republic as kind of communication feedback
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/36783Identifikátory
SIS: 92036
Kolekce
- Kvalifikační práce [23740]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Johnova, Radka
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informační studia a knihovnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
22. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
média, masmédia, komunikace, informace, komunikační model, masová komunikace, průzkum, průzkum trhu, veřejné míněníKlíčová slova (anglicky)
media, mass media, communication, information, communications model, mass communication, research, market research, public opinionBakalářská práce pojednává o průzkumu trhu a veřejného mínění v České republice se zaměřením na masmédia. Představuje průzkum jako vhodnou zpětnou vazbu pro použití v masové komunikaci a v masmédiích. První část práce vymezuje některé základní termíny ohledně masové komunikace a médií, další část se zabývá stručnou historií průzkumů v České republice a v bývalém Československu, následující část vysvětluje určité metodiky a postupy, které se v průzkumu používají. Další část práce pak podává seznam nejhlavnějších agentur působících v oblasti průzkumu trhu a veřejného mínění v České republice, v závěru je v práci ukázána etika výzkumů a zásahy státu, zákonů a norem do průzkumu. [Autorský abstrakt].
Bachelor's work deals with market research and public opinion in Czech Republic concentrating on mass media. It presents the research as a suitable feedback for application in mass communications and mass media. The first part of the work defines some basic terms concerning mass communications and media, the following part deals with a short history of investigations in Czech Republic and in the former Czechoslovakia. Next part explains the certain methodolologies and methods which are used in the research. Another part of the work presents the list of the main agencies acting in the sphere of market research and public opinion in Czech Republic. In conclusion of the work it is shown the ethics of investigations and intervention of state, law and norms into research. [Autor's abstract].