KOORDINAČNÍ SCHOPNOSTI V DLOUHODOBÉ KONCEPCI SPORTOVNÍ PŘÍPRAVY
Coordination abilities in long-term concept sports training of children
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/35910Identifikátory
SIS: 107798
Kolekce
- Kvalifikační práce [8435]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Krištofič, Jaroslav
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Pedagogika, psychologie a didaktika
Datum obhajoby
4. 5. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
sportovní příprava dětí, koordinace, rozvoj, senzitivní obdobíKlíčová slova (anglicky)
sports training of children, coordination, development, sensitive periodsNázev práce Koordinační schopnosti v dlouhodobé koncepci sportovní přípravy Cíl práce Cílem diplomové práce bude zpracovat problematiku koordinačních schopností. V první části práce se budu věnovat obecné problematice sportovní přípravy dětí, vývojovým zákonitostem a charakteristice senzitivních období. Základním východiskem druhé, praktické, části práce je zjištění jakým způsobem se koordinační schopnosti podílejí na dlouhodobé sportovní přípravě, jaký je jejich význam v motorickém rozvoji dětí a co je jejich biologickým základem. Metody V práci je využívána kvalitativní metoda. Práce vychází z rešerše příslušných pramenů z literatury, tisku a internetu. Výsledky Z hlediska dlouhodobé koncepce sportovního tréninku se koordinační schopnosti ukazují jako základní element úspěšného zvládnutí pohybových dovedností více či méně závislých na koordinaci. Pokud nejsou jednotlivé schopnosti rozvíjeny v tzv. senzitivních obdobích je velmi těžké toto promeškání dohnat a dosáhnout tak stejné úrovně získaných dovedností. Významnou roli v rozvoji koordinačních schopností hraje dědičnost a v souvislosti s ní také stav a funkce centrální nervové soustavy. Klíčová slova sportovní příprava dětí, koordinace, rozvoj, senzitivní období
Title Coordination abilities in long-term concept sports training of children Objective The point of the thesis is handle the issue of coordination ability. In the first part of the thesis I will talk about general issues of children's sports training, developmental patterns and the characteristic of sensitive periods. The fundamental basis of my research part is find out how the coordination skills involved in long-term sports training, what is their role in motor development of children and what their biological basis. Methods The thesis has a theoretical character and it uses qualitative methods: compares, analyses and interprets texts and data acquired through background research. Results Coordination skills have proven essential element of successful mastery of motor skills in the concept of long-term sports training more or less dependent on coordination. If there are individual skills developed in the sensitive periods is very difficult to catch up with missed this and achieve the same level of skills acquired. Important role in the development of coordination skills and heredity plays a connection with the state and function of the central nervous system. Key words sports training of children, coordination, development, sensitive periods