Total Physical Response in Different Age Groups
Total Physical Response v různých věkových skupinách
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/35646Identifiers
Study Information System: 93457
Collections
- Kvalifikační práce [16245]
Author
Advisor
Referee
Hofmannová, Marie
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - French
Department
Information is unavailable
Date of defense
2. 6. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
English
Grade
Very good
Keywords (Czech)
didaktika, metoda, první stupeň ZŠ, druhý stupeň ZŠ, střední škola, vyučování dospělýchKeywords (English)
methodology, method, young learners, lower secondary, high school, teaching adultsDiplomová práce ve své teoretické části popisuje metodu výuky cizích jazyků zvanou "Total Physical Response". Její původce ji považuje za metodu vhodnou pro jakýkoliv věk; přesto se její užití v různých věkových skupinách liší, a to odlišnou vývojovou fází žáků a jejich úrovni anglického jazyka. Praktická část ukazuje názory současných učitelů v Poděbradech a okolí na zařazování této metody do hodin angličtiny.
A foreign language teaching method called Total Physical Response is described in the theoretical part. The originator proposes the method for any age group; despite the fact, the use of the method changes in different age groups, due to cognitive development of students and their level of English. The practical part shows opinions of present English teachers in Poděbrady and its neighborhood about usage of the method in their lessons.