Aktivizační funkce didaktické hry ve výuce angličtiny na 1. St. ZŠ
Activating function of a didactic game in the foreign language education at primary school
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/35114Identifiers
Study Information System: 82089
CU Caralogue: 990013667010106986
Collections
- Kvalifikační práce [19960]
Author
Advisor
Referee
Svobodová, Radmila
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
19. 5. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
aktivizační funkce didaktické hry, výukové metody, výukový cíl, angličtina;Keywords (English)
activating function of didactic games, educational methods, educational aim, English;Práce se zabývá využitím aktivizační funkce didaktické hry jako výukové metody v hodinách angličtiny na prvním stupni. Hledá argumenty pro její použití, možné překážky při její plnohodnotné aplikaci a navrhuje překonávání těchto překážek. Výzkumná část objevuje využití didaktické hry v praxi, jak oblíbené jsou různé hry používané ve školách a jejich vazbu na výukový cíl, bez nějž by postrádaly hry své využití v hodině. Zjišťuje, že rozdílné hry mají v různém věku různou oblibu a různé vnímání vazby na výukový cíl.
The thesis focuses on using the activating function of a didactic game as a method in the English lessons at primary school. It looks for the arguments supporting using the game at school, the obstacles causing problems using it and suggests possible solutions. The research part seeks different usage of didactic games in real environment, different favour of particular types of games and their relationship to the educational aim. There are found connections between children's age and their positive feelings towards different kinds of games and their ability to reach the educational aim.