Zobrazit minimální záznam

Reception of Theatre in Late Antiquity: Apologies, Philippics, Scholarly Treatises
dc.contributor.advisorStehlíková, Eva
dc.creatorSarkissian, Alena
dc.date.accessioned2020-11-26T18:21:06Z
dc.date.available2020-11-26T18:21:06Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/35021
dc.description.abstractThis thesis has examined several texts that were created in period from 2nd century AD - 12th century AD, i.e. late ancient texts or the texts that drew inspiration from classical tradition. Although the period might seem too wide, it enabled study of continuity and change in the reception of theatre in ancient monographs on this topics. Several questions were asked here. The texts seemed not to have much in common generally. This thesis seeks to find out whether there are any affinities, what their real informative value is in respect to their generic affiliation, what influences affected these treatises and whether and how they influenced each other. The first two chapters determine the issue of this thesis and the current state of research. The third chapter establishes terminology, since the scholarly works on theatre of Late Antiquity and Byzantium have very often defined the term theatre too vaguely, which made it hard to obtain any reasonable output of research. In the fourth chapter the texts to be examined were shortly introduced in chronological order and basic information on their literary qualities was provided to the reader. The analysis of the texts starts in the fifth chapter that discusses generic questions of drama and theatre in Late Antiquity. Tragedy is studied and compared in relation...en_US
dc.description.abstractTato práce zkoumala několik textů vytvořených v období mezi 2. a 12. stoletím po Kr., tedy pozdněantických skladeb a skladeb, které na antickou tradici navazovaly. Toto období se může zdát rozsáhlé, ale takové časové rozpětí umožnilo studovat kontinuitu a proměnlivost v recepci divadla v pozdněantických a příbuzných monografiích na toto téma. Snažili jsme se odpovědět na několik otázek. Ačkoli se zdálo, že tyto texty nemají mnoho společného, zkoumali jsme příbuznosti a rozdíly mezi těmito skladbami, ohledávali jsme jejich informační hodnotu s ohledem na jejich žánrovou příslušnost, studovali jsme vlivy, které na ně působily a definovali také vzájemné vlivy mezi těmito díly. V prvních dvou kapitolách bylo vymezeno téma práce a popsán současný stav bádání. Třetí kapitola se věnovala terminologii, protože tato otázka bývá často v odborných pracích podceňována. Badatelé si mnohdy vymezí termín "pozdněantické a byzantské divadlo" příliš vágně, což potom brání tomu, aby jejich studium přineslo konkrétní výsledky. Čtvrtá kapitola čtenáři stručně představuje texty podrobené analýze. Vlastní rozbor textů započíná v páté kapitole. Věnuje se otázkám dramatického a divadelního žánru v pozdní antice. Je zde studován vzájemný vztah tragédie a pantomimu a podobně též vztah komedie k mimu. Obraz těchto žánrů v...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleRecepce divadla v pozdní antice: obrany, útoky, učená pojednánícs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-27
dc.description.departmentDepartement of Theatre Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra divadelní vědycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId104254
dc.title.translatedReception of Theatre in Late Antiquity: Apologies, Philippics, Scholarly Treatisesen_US
dc.contributor.refereeVedral, Jan
dc.contributor.refereeKulhánková, Markéta
dc.identifier.aleph001370974
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDivadelní vědacs_CZ
thesis.degree.disciplineTheatre Studiesen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Arts and Cultureen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra divadelní vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Departement of Theatre Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDivadelní vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enTheatre Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Arts and Cultureen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csTato práce zkoumala několik textů vytvořených v období mezi 2. a 12. stoletím po Kr., tedy pozdněantických skladeb a skladeb, které na antickou tradici navazovaly. Toto období se může zdát rozsáhlé, ale takové časové rozpětí umožnilo studovat kontinuitu a proměnlivost v recepci divadla v pozdněantických a příbuzných monografiích na toto téma. Snažili jsme se odpovědět na několik otázek. Ačkoli se zdálo, že tyto texty nemají mnoho společného, zkoumali jsme příbuznosti a rozdíly mezi těmito skladbami, ohledávali jsme jejich informační hodnotu s ohledem na jejich žánrovou příslušnost, studovali jsme vlivy, které na ně působily a definovali také vzájemné vlivy mezi těmito díly. V prvních dvou kapitolách bylo vymezeno téma práce a popsán současný stav bádání. Třetí kapitola se věnovala terminologii, protože tato otázka bývá často v odborných pracích podceňována. Badatelé si mnohdy vymezí termín "pozdněantické a byzantské divadlo" příliš vágně, což potom brání tomu, aby jejich studium přineslo konkrétní výsledky. Čtvrtá kapitola čtenáři stručně představuje texty podrobené analýze. Vlastní rozbor textů započíná v páté kapitole. Věnuje se otázkám dramatického a divadelního žánru v pozdní antice. Je zde studován vzájemný vztah tragédie a pantomimu a podobně též vztah komedie k mimu. Obraz těchto žánrů v...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis has examined several texts that were created in period from 2nd century AD - 12th century AD, i.e. late ancient texts or the texts that drew inspiration from classical tradition. Although the period might seem too wide, it enabled study of continuity and change in the reception of theatre in ancient monographs on this topics. Several questions were asked here. The texts seemed not to have much in common generally. This thesis seeks to find out whether there are any affinities, what their real informative value is in respect to their generic affiliation, what influences affected these treatises and whether and how they influenced each other. The first two chapters determine the issue of this thesis and the current state of research. The third chapter establishes terminology, since the scholarly works on theatre of Late Antiquity and Byzantium have very often defined the term theatre too vaguely, which made it hard to obtain any reasonable output of research. In the fourth chapter the texts to be examined were shortly introduced in chronological order and basic information on their literary qualities was provided to the reader. The analysis of the texts starts in the fifth chapter that discusses generic questions of drama and theatre in Late Antiquity. Tragedy is studied and compared in relation...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědycs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990013709740106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV