Zobrazit minimální záznam

Estates theater and society 1798-1888
dc.contributor.advisorŠtaif, Jiří
dc.creatorZimmerhaklová, Hana
dc.date.accessioned2020-11-26T18:31:49Z
dc.date.available2020-11-26T18:31:49Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/34951
dc.description.abstractResume The thesis deals with the Estates Theatre in Prague and its social context from 1798 to 1888. We can find the interaction (between theatre and society) in the theatre program obviously. Therefore, the research was primarily focused on analysis of the repertoire. These probes can help to understand the mentality of the viewer and its change during watched time. In order to solve this problem, it is necessary to work with the relevant theoretical concepts explaining the creation of interaction between stage and auditorium. This background was found in the field of sociology and cultural studies. The thesis is divided into four chapters. They are concerned to the specifying of influence on the program formation at first. A crucial role in this process was played by the directors who rented the theatre. Hence, the essential parts of work are concerned with the personalities of single directors (with their praxis, strategies etc.). Furthermore, other important parts of the thesis are repertoire analyzes of single periods. These sections highlight the various genres and their relationship to the society. In the first half of the 19th century, we meet with the cardinal phenomenon - a tragedy and comedy of middle-class (bourgeoisie) environment. These features involved the important elements illustrating the...en_US
dc.description.abstractPráce se zabývá Stavovským divadlem v Praze a jeho společenskými vazbami v letech 1798 - 1888. Nevýrazněji se interakce mezi divadlem a společností projevuje v oblasti programové skladby, proto se práce soustředí především na analýzu repertoáru. Tyto sondy pak mohou napomoci pochopit mentalitu diváka a její proměnu ve sledovaném čase. Aby mohlo být takto k problému přistoupeno, je nutné pracovat s patřičnými teoretickými koncepty, které osvětlují vytváření vzájemného působení mezi jevištěm a hledištěm. Tato východiska byla nalezena v oblasti sociologie a kulturálních studií. Práce je rozdělena do čtyř schématicky podobně rozložených kapitol, v nichž je nejprve usilováno o specifikování některých vlivů na utvá ření programové skladby. V tomto ohledu se jako zásadní jeví role divadelních ředitelů, kterým divadlo bylo svěřováno do nájmu. Z toho důvodu je osobnostem ředitelů věnována podstatná část. Dalšími důležitými statěmi jsou poté rozbory repertoáru v jednotlivých obdobích. Tyto části upozorňují na různá žánrová pole a jejich sociální přesahy. V prvé polovině 19. století se sekáváme se zásadním fenoménem - tragédií a veselohrou z měšťanského prostředí. Tyto útvary vypovídají o některých prvcích nově vznikající občanské společnosti. Ve druhé polovině tohoto věku pak můžeme sledovat modifikaci a...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleStavovské divadlo a společnost 1798-1888cs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-04-06
dc.description.departmentInstitute of Economic and Social Historyen_US
dc.description.departmentÚstav hospodářských a sociálních dějincs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId104650
dc.title.translatedEstates theater and society 1798-1888en_US
dc.contributor.refereePokorná, Magdaléna
dc.contributor.refereeBlümlová, Dagmar
dc.identifier.aleph001299369
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineModerní hospodářské a sociální dějinycs_CZ
thesis.degree.disciplineModern Economic and Social Historyen_US
thesis.degree.programHistorické vědycs_CZ
thesis.degree.programHistoryen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav hospodářských a sociálních dějincs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Economic and Social Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csModerní hospodářské a sociální dějinycs_CZ
uk.degree-discipline.enModern Economic and Social Historyen_US
uk.degree-program.csHistorické vědycs_CZ
uk.degree-program.enHistoryen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPráce se zabývá Stavovským divadlem v Praze a jeho společenskými vazbami v letech 1798 - 1888. Nevýrazněji se interakce mezi divadlem a společností projevuje v oblasti programové skladby, proto se práce soustředí především na analýzu repertoáru. Tyto sondy pak mohou napomoci pochopit mentalitu diváka a její proměnu ve sledovaném čase. Aby mohlo být takto k problému přistoupeno, je nutné pracovat s patřičnými teoretickými koncepty, které osvětlují vytváření vzájemného působení mezi jevištěm a hledištěm. Tato východiska byla nalezena v oblasti sociologie a kulturálních studií. Práce je rozdělena do čtyř schématicky podobně rozložených kapitol, v nichž je nejprve usilováno o specifikování některých vlivů na utvá ření programové skladby. V tomto ohledu se jako zásadní jeví role divadelních ředitelů, kterým divadlo bylo svěřováno do nájmu. Z toho důvodu je osobnostem ředitelů věnována podstatná část. Dalšími důležitými statěmi jsou poté rozbory repertoáru v jednotlivých obdobích. Tyto části upozorňují na různá žánrová pole a jejich sociální přesahy. V prvé polovině 19. století se sekáváme se zásadním fenoménem - tragédií a veselohrou z měšťanského prostředí. Tyto útvary vypovídají o některých prvcích nově vznikající občanské společnosti. Ve druhé polovině tohoto věku pak můžeme sledovat modifikaci a...cs_CZ
uk.abstract.enResume The thesis deals with the Estates Theatre in Prague and its social context from 1798 to 1888. We can find the interaction (between theatre and society) in the theatre program obviously. Therefore, the research was primarily focused on analysis of the repertoire. These probes can help to understand the mentality of the viewer and its change during watched time. In order to solve this problem, it is necessary to work with the relevant theoretical concepts explaining the creation of interaction between stage and auditorium. This background was found in the field of sociology and cultural studies. The thesis is divided into four chapters. They are concerned to the specifying of influence on the program formation at first. A crucial role in this process was played by the directors who rented the theatre. Hence, the essential parts of work are concerned with the personalities of single directors (with their praxis, strategies etc.). Furthermore, other important parts of the thesis are repertoire analyzes of single periods. These sections highlight the various genres and their relationship to the society. In the first half of the 19th century, we meet with the cardinal phenomenon - a tragedy and comedy of middle-class (bourgeoisie) environment. These features involved the important elements illustrating the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hospodářských a sociálních dějincs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990012993690106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV