Zobrazit minimální záznam

Folk music in the recordings of the Phonographic Commission of Czech Academy of Sciences and Arts
dc.contributor.advisorTyllner, Lubomír
dc.creatorKratochvíl, Matěj
dc.date.accessioned2018-10-29T19:04:48Z
dc.date.available2018-10-29T19:04:48Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/34696
dc.description.abstractPředmětem této práce je kolekce zvukových záznamů pořízených v první polovině 20. století Fonografickou komisí České akademie věd a umění. Cílem je zmapování historie tohoto projektu a analýza kolekce. Analýza má ukázat, do jaké míry jsou tyto nahrávky reprezentativním vzorkem lidové kultury Československa mezi světovými válkami. Fonografická komise byla při České akademii ustavena na podzim roku 1928. Ačkoliv myšlenka vzešla původně od lingvistů, bylo rozhodnuto, že zaznamenány budou všechny zvukové projevy národů žijících na území státu: hudba lidová i umělá, ukázky dialektů, proslovy divadelních umělců i významných osobností veřejného života. Lidová hudba tvoří ve výsledku významnou část záznamů. Nahrávání probíhala v letech 1929, 1933, 1934 a 1937, nejprve ve spolupráci s francouzskou firmou Pathé, později s českou společností Esta. Výsledkem je celkem 291 matric obsahujících lidovou hudbu ze Slovenska, Podkarpatské Rusi, Čech, Moravy, Slezska a Lužice. Zpěv a mluvené slovo se na některých nahrávkách propojují. Zaznamenány nebyli příslušníci neslovanských etnik žijících na území tehdejšího Československa (Němci, Romové, Židé) stejně jako městské typy hudebního folkloru. První část práce rekonstruuje historii Fonografické komise, druhá část je založena na analýze záznamů. Analyzován je jednak repertoár...cs_CZ
dc.description.abstractThe object of the thesis is a collection of recordings made in the first half of the 20th century by Phonographic commission of the Czech Academy. The aim is to reconstruct the history of the project and to analyze the folk m usic included in the collection, so it is possible to tell to what extent it can be taken as a representative sample of folk musical culture of Czechoslovakia in the first half of the 20th century. In 1928 the Phonographic Commission was established at the Czech Academy. Although the idea was originally suggested by linguists, it was decided that all acoustic manifestations of the nations living in the republic would be recorded: i.e. folk and artificial music, narrations in dialects, speeches by theatre actors and important personalities of the public life. Folk music comprised in the end an important part of the outcome of Commission's efforts. The recordings took place in 1929, 1933, 1934, and 1937, first in cooperation with the French company Pathé, later with the Czech company Esta. The outcome of the activities of the Phonographic commission includes a total number of 291 sides contain the recordings of folk music from Slovakia, Carpathian Ruthenia, Bohemia, Moravia, Silesia, and Lusatian Sorbia. Singing and spoken word are sometimes combined in individual recordings. Excluded...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleLidová hudba v nahrávkách Fonografické komise České akademie věd a uměnícs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-17
dc.description.departmentInstitute of Ethnologyen_US
dc.description.departmentÚstav etnologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId24270
dc.title.translatedFolk music in the recordings of the Phonographic Commission of Czech Academy of Sciences and Artsen_US
dc.contributor.refereeMatoušek, Vlastislav
dc.contributor.refereeUlrychová, Marta
dc.identifier.aleph001403853
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEthnologyen_US
thesis.degree.disciplineEtnologiecs_CZ
thesis.degree.programHistoryen_US
thesis.degree.programHistorické vědycs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav etnologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Ethnologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csEtnologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enEthnologyen_US
uk.degree-program.csHistorické vědycs_CZ
uk.degree-program.enHistoryen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPředmětem této práce je kolekce zvukových záznamů pořízených v první polovině 20. století Fonografickou komisí České akademie věd a umění. Cílem je zmapování historie tohoto projektu a analýza kolekce. Analýza má ukázat, do jaké míry jsou tyto nahrávky reprezentativním vzorkem lidové kultury Československa mezi světovými válkami. Fonografická komise byla při České akademii ustavena na podzim roku 1928. Ačkoliv myšlenka vzešla původně od lingvistů, bylo rozhodnuto, že zaznamenány budou všechny zvukové projevy národů žijících na území státu: hudba lidová i umělá, ukázky dialektů, proslovy divadelních umělců i významných osobností veřejného života. Lidová hudba tvoří ve výsledku významnou část záznamů. Nahrávání probíhala v letech 1929, 1933, 1934 a 1937, nejprve ve spolupráci s francouzskou firmou Pathé, později s českou společností Esta. Výsledkem je celkem 291 matric obsahujících lidovou hudbu ze Slovenska, Podkarpatské Rusi, Čech, Moravy, Slezska a Lužice. Zpěv a mluvené slovo se na některých nahrávkách propojují. Zaznamenány nebyli příslušníci neslovanských etnik žijících na území tehdejšího Československa (Němci, Romové, Židé) stejně jako městské typy hudebního folkloru. První část práce rekonstruuje historii Fonografické komise, druhá část je založena na analýze záznamů. Analyzován je jednak repertoár...cs_CZ
uk.abstract.enThe object of the thesis is a collection of recordings made in the first half of the 20th century by Phonographic commission of the Czech Academy. The aim is to reconstruct the history of the project and to analyze the folk m usic included in the collection, so it is possible to tell to what extent it can be taken as a representative sample of folk musical culture of Czechoslovakia in the first half of the 20th century. In 1928 the Phonographic Commission was established at the Czech Academy. Although the idea was originally suggested by linguists, it was decided that all acoustic manifestations of the nations living in the republic would be recorded: i.e. folk and artificial music, narrations in dialects, speeches by theatre actors and important personalities of the public life. Folk music comprised in the end an important part of the outcome of Commission's efforts. The recordings took place in 1929, 1933, 1934, and 1937, first in cooperation with the French company Pathé, later with the Czech company Esta. The outcome of the activities of the Phonographic commission includes a total number of 291 sides contain the recordings of folk music from Slovakia, Carpathian Ruthenia, Bohemia, Moravia, Silesia, and Lusatian Sorbia. Singing and spoken word are sometimes combined in individual recordings. Excluded...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav etnologiecs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990014038530106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV