Show simple item record

Possible use of health physical education at special primary schools
dc.contributor.advisorFlemrová, Miroslava
dc.creatorKvasničková, Dana
dc.date.accessioned2017-04-27T05:36:04Z
dc.date.available2017-04-27T05:36:04Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/34603
dc.description.abstract- 4 - ABSTRAKT Název práce: Možnosti uplatnění zdravotní tělesné výchovy na 1.stupni speciální školy u dětí s vadným držením těla. Cíl práce: Cílem práce je poukázat na pozitivní vliv zařazování zdravotní tělesné výchovy do hodin tělesné výchovy a zařazování individuální zdravotní tělesné výchovy jako nepovinného předmětu do školního vzdělávacího programu na speciální škole pro děti s lehkým mentálním postižením. Metoda práce: Metodou práce byl vícehladinový jednofaktorový kvaziexperiment. Soubor zahrnoval 15 žáků ze speciální školy pro děti s lehkým mentálním postižením. Držení těla bylo hodnoceno pomocí testů dle Kleina a Thomase modifikované Mayerem a testu dle Matthiase. Výsledky: Na základě naměřených hodnot pomocí testů Kleina, Thomase, Mayera a Matthiase uvedených v tabulkách a porovnání výsledků z grafů je patrné, že zařazení zdravotní tělesné výchovy na 1. stupni speciální školy u dětí s lehkým mentálním postižením a diagnózou vadného držení těla přispělo k částečnému zlepšení držení těla. Klíčová slova: vadné držení těla, zdravotní tělesná výchova, lehké mentální postižení, 1.stupeň speciální základní školycs_CZ
dc.description.abstract- 5 - ABSTRACT Name of the thesis: Possible use of health physical education at special primary schools for children with wrong body posture. Purpose of the thesis: The purpose of the paper is to demonstrate the positive effect of inclusion of the health physical education into physical education lessons and implementation of the individual health physical education as an optional subject into the school educational programmes at special schools for children with slight mental disabilities. Methodology: The working method was a multi-level singe-factor quasi-experiment. The set consisted of 15 pupils from a special school for children with slight mental disabilities. The body posture was classified by means of Klein and Thomas tests modified by Mayer, and by means of Matthias test. Results: Based on the results obtained from the Klein, Thomas, Mayer and Matthias tests, presented and compared in tables and graphs, it is obvious the that inclusion of health physical education at special primary schools for children with slight mental disabilities and diagnosed wrong body posture contributed to partial improvement of their body posture. Key words: wrong body posture, health physical education, slight mental disability, special primary schoolen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.titleMožnosti uplatnění zdravotní tělesné výchovy na 1.stupni speciální školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-21
dc.description.departmentZdravotní TV a tělovýchovné lékařstvícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId66992
dc.title.translatedPossible use of health physical education at special primary schoolsen_US
dc.contributor.refereeHošková, Blanka
dc.identifier.aleph001366473
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdapted Physical and Occupational Educationen_US
thesis.degree.disciplineTělesná a pracovní výchova zdravotně postiženýchcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná a pracovní výchova zdravotně postiženýchcs_CZ
uk.degree-discipline.enAdapted Physical and Occupational Educationen_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs- 4 - ABSTRAKT Název práce: Možnosti uplatnění zdravotní tělesné výchovy na 1.stupni speciální školy u dětí s vadným držením těla. Cíl práce: Cílem práce je poukázat na pozitivní vliv zařazování zdravotní tělesné výchovy do hodin tělesné výchovy a zařazování individuální zdravotní tělesné výchovy jako nepovinného předmětu do školního vzdělávacího programu na speciální škole pro děti s lehkým mentálním postižením. Metoda práce: Metodou práce byl vícehladinový jednofaktorový kvaziexperiment. Soubor zahrnoval 15 žáků ze speciální školy pro děti s lehkým mentálním postižením. Držení těla bylo hodnoceno pomocí testů dle Kleina a Thomase modifikované Mayerem a testu dle Matthiase. Výsledky: Na základě naměřených hodnot pomocí testů Kleina, Thomase, Mayera a Matthiase uvedených v tabulkách a porovnání výsledků z grafů je patrné, že zařazení zdravotní tělesné výchovy na 1. stupni speciální školy u dětí s lehkým mentálním postižením a diagnózou vadného držení těla přispělo k částečnému zlepšení držení těla. Klíčová slova: vadné držení těla, zdravotní tělesná výchova, lehké mentální postižení, 1.stupeň speciální základní školycs_CZ
uk.abstract.en- 5 - ABSTRACT Name of the thesis: Possible use of health physical education at special primary schools for children with wrong body posture. Purpose of the thesis: The purpose of the paper is to demonstrate the positive effect of inclusion of the health physical education into physical education lessons and implementation of the individual health physical education as an optional subject into the school educational programmes at special schools for children with slight mental disabilities. Methodology: The working method was a multi-level singe-factor quasi-experiment. The set consisted of 15 pupils from a special school for children with slight mental disabilities. The body posture was classified by means of Klein and Thomas tests modified by Mayer, and by means of Matthias test. Results: Based on the results obtained from the Klein, Thomas, Mayer and Matthias tests, presented and compared in tables and graphs, it is obvious the that inclusion of health physical education at special primary schools for children with slight mental disabilities and diagnosed wrong body posture contributed to partial improvement of their body posture. Key words: wrong body posture, health physical education, slight mental disability, special primary schoolen_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Zdravotní TV a tělovýchovné lékařstvícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV