Sakrální architektura Maxe Kühna a Heinricha Fanty v Liberci
Sacral architecture of Max Kühn and Heinrich Fanta in Liberec
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/34590Identifikátory
SIS: 90667
Kolekce
- Kvalifikační práce [23201]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lahoda, Vojtěch
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Dějiny umění
Katedra / ústav / klinika
Ústav pro dějiny umění
Datum obhajoby
16. 9. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Předložená práce mapuje společné realizace Maxe Kühna a Heinricha Fanty, kteří patřili k čelným osobnostem liberecké architektury prvních desetiletí 20. století. Dvojice autorů projektovala široké spektrum stavebních typů, předmětem práce jsou ovšem její tři sakrální stavby, které v Liberci vznikly v krátkém časovém sledu mezi lety 1906 a 1911. Pozornost je věnována historii vzniku jednotlivých kostelů a jejich původní a stávající architektonické podobě a výzdobě. Analyzovány jsou užité materiály a technologie, a také stylová východiska, která ovlivnila stavební a estetickou formu diskutovaných staveb. Nastíněna je dobová stavitelská praxe a možné inspirace a vlivy teoretických spisů, významných osobností či dobové kritiky, které mohly směrovat tvorbu Maxe Kühna a Heinricha Fanty.
The subject of this thesis ist work of Max Kühn and Heirich Fanta, who belonged to the most influential architects in the first decades of 20 th century in Liberec. These two authors created a wide range of building types, but the main interest of this thesis is concentrated on their three churches, that were builded in Liberec in a short time span between years 1906 and 1911. Attention is paid to historical foundations of these buildings and to their original and present architectural form and decoration. Analyzed are used materials and technologies as well as artistic styles, which influenced construction and esthetic form of the churches. Disscused is also contemporary architectural background, inspiration and possible influence of theory, important personalities and critics, that may have lead the work of Max Kühn and Heinrich Fanta in a specific direction.