Význam plavecké výuky pro děti 1. stupně základních škol
Importance of swimming lessons for children to the first primary chools
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/34015Identifiers
Study Information System: 90497
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Hrabinec, Jiří
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
7. 9. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Tato diplomová práce se venuje významu plavecké výuky pro deti na 1. stupni základních škol (ZŠ) a zameruje se nejen na význam výuky z hlediska zdravotního, kdy dochází k rozvoji dítete nebo odstranování ruzných disbalancí, ale i z hlediska socializacního a výchovného. Podrobneji se diplomová práce zameruje na žáky, kterí již mají základy plaveckých stylu a na ty, kterí je teprve získají v podobe plaveckého výcviku, a to pomocí dotazníkového šetrení. V neposlední rade je predmetem diplomové práce také prevence, která je založená na doporucení rodicum jak od ucitelu plaveckých škol tak i ucitelu ZŠ. Teoretické poznatky týkající se plavecké výuky, konstrukce dotazníku, metod vyhodnocení výsledku a doporucení prevence pro rodice jsou aplikovány na uskutecneném dotazníkovém šetrení a ve zpetné reflexi pro rodice.
This thesis focusis on the Importance of Swimming Lessons for Children in the 1st degree school . It focuses not only important in terms of health, where there is a child's development or removal of various imbalance, but also in terms of socialization and educational. In detail, the theses focuses on students who already have the basics of swimming styles and those who are yet to recieve in the form of swimming training, and using a questionnaire. Finally, the subject thesis as well as prevention, which is based on the recommendations of parents, both teachers from the swimming school and elementary school teachers. Theoretical knowledge of swimming instruction, design questionnaires, methods of evaluation results a recommendations for prevention are applied to the parents, made a survey and retrospective reflection on the parents.