Vývoj mediální výchovy a gramotnosti v Německu
Development of medial education and literacy in Germany
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/33820Identifikátory
SIS: 93577
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pavličiková, Helena
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
21. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Média, mediální výchova, mediální gramotnost, mediální pedagogika, mediální kompetence, vzdělávací systém v Německu, rámcový vzdělávací progfamKlíčová slova (anglicky)
Media, Medial education, Medial literacy, Medial pedagogy, Education system in Germany, Cross-curricular subjectDiplomová práce Vývoj mediální výchovy a gramotnosti v Německu se zabývá vznikem a postupným vývojem mediální výchovy, potažmo mediální pedagogiky v našem sousedním státě. Mediální pedagogika má v Německu díky dlouholeté tradici své pevné místo. Práce proto pojednává obšírně i o současném stavu: a to nejen o tom, jakým směrem se nyní mediální pedagogika ubírá, ale také o tom, jakým způsobem byla zavedena do školství a jak je v jednotlivých úrovních vzdělávání implementována. V praktické části se tématu mediální výchovy věnují němečtí odborníci, v rámci dotazníku rozebírají tři okruhy: obecný úvod do mediální pedagogiky, mediální pedagogiku v rámci škol v Německu a mimoškolní mediální pedagogiku.
This thesis Development of Medial Education and Literacy in Germany presents formation and progresive development of medial education in our neighbouring state. Firstly the basic concepts are explained, then description of Medial eduacation evolution is following. This thesis presents also current state of medial education: which way it tends and how it is practised in particular grade of education. The practical part ilustrates findings from the qualitative research: the experts from Germany responded three fields of questions: general introduction into medial education, medial education at school and non-school medial education.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Mediální gramotnost pohledem aktérů mediálního vzdělávání dospělých
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŠťastná, Lucie (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2021)Datum obhajoby: 11. 3. 2021The topic of the dissertation is media literacy as perceived by key agents of the media education of adults. Media literacy is a term that can be viewed differently and whose content changes over time. For this reason, the ... -
Mediální výchova
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKonopková, Kateřina (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 6. 9. 2018The topic of the bachelor's work is Media education. The need to pursue media as an educational subject comes out of the fact that mass media is increasingly becoming a part of children's everyday social reality, it is a ... -
Mediální pedagogika jako vysokoškolský obor
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMackenzie, Karolína (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2021)Datum obhajoby: 20. 9. 2021The diploma theses focus on Media pedagogy as a field of study. It analyzes the educational frameworks for primary and secondary schools which focuses on topic of media. By this it analyzes the possibilities of education ...