Použití Markovových rozhodovacích procesů pro modelování kolektivních her
Use of Markov decision processes for modelling of collective games
Použití Markovových rozhodovacích procesů pro modelování kolektivních her
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/33405Identifikátory
SIS: 79112
Kolekce
- Kvalifikační práce [10957]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koubková, Alena
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Softwarové systémy
Katedra / ústav / klinika
Katedra pravděpodobnosti a matematické statistiky
Datum obhajoby
6. 9. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Slovenština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Markovov proces, simulácie, kolektívne hry, Java, SpringKlíčová slova (anglicky)
Markov process, simulations, team sports, Java, SpringV tejto práci je navrhnutý a implementovaný model vychádzajúci z teórie Markovovho procesu so spojitým časom na jednu vybranú kolektívnu hru. Na vstupných dátach je prevedená rozsiahla analýza, na základe ktorej sú odvodené regresné modely pre odhady parametrov. Spustenou simuláciou je preukázaná použiteľnosť modelu a v porovnávacej analýze sú zhodnotené výhody nášho modelu oproti použitiu Markovovho reťazca s diskrétnym časom navrhnutom a implementovanom v mojej bakalárskej práci. Na záver je prevedená diskusia možného rozšírenia na ostatné hry.
In this thesis, a model based on the continuous-time Markov process is built and implemented and later applied on an one chosen collective game. An extensive analysis of available data is carried out to build a regression model to estimate parameters of the game model. An usableness of the game model is shown by a simulation process. Pros and cons are evaluated in a comparison analysis against the application of the discrete-time Markov chains, how it was described in my bachelor thesis [Roman Zákutný (2007)]. In conclusion are discussed possible extensions for other collective games.