Hudba v reklamě zlínských ateliérů v letech 1930-1940. Střevíček Bohuslava Martinů a jeho dobový kontext.
Music in advertising in Studio Zlín between 1930 and 1940. Martinů's The Lady's shoe in context
diplomová práce (OBHÁJENO)
Důvod omezené dostupnosti:
Přílohy práce nebo její části jsou nepřístupné v souladu s čl. 18a odst. 7 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze ve spojení s čl. 9 opatření rektora č. 6/2010.
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/33110Identifikátory
SIS: 89205
Kolekce
- Kvalifikační práce [23740]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Klimeš, Ivan
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Hudební věda
Katedra / ústav / klinika
Ústav hudební vědy
Datum obhajoby
6. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Diplomová práce zaměřená na filmové reklamy zlínských ateliérů ve třicátých letech 20. století podává ucelený přehled historie, vývoje a funkce reklamy ve firmě Baťa až k zlínskému propagačnímu filmu. Ten se utvářel v návaznosti na vývoj zvukového filmu, jenž se jako jeden z prvních objevil v Paříži. Právě tam ve stejné době pobýval Bohuslav Martinů (8. 12. 1890 - 28. 8. 1959), který složil v roce 1935 hudbu k reklamě pro firmu Baťa Střevíček. Snímek je zařazen do dobového kontextu filmového průmyslu, zvukového filmu a filmových reklam. Cílem předkládaného textu je podrobně analyzovat hudební složku propagačního filmu Střevíček a srovnat jej se šesti dalšími zlínskými reklamami. Pro porovnání těchto snímků bylo nezbytné nastudovat funkci zvukové dramaturgie ve filmu (reklamě) a zabývat se danými zvukovými prostředky a jejich poměrem ve zlínských propagačních filmech. Výsledkem práce je srovnat využití těchto prostředků a korespondenci obrazu a hudby v baťovských reklamách se zřetelem na Střevíček. Na tomto propagačním filmu bylo na základě studia autografu a dvou obrazových verzí se zvukem poukázáno na řadu nových poznatků, jako jsou určení postupu práce při komponování hudby k filmu či objevení značných nesrovnalostí ve Finale [Finále] skladby. Klíčová slova Reklama, film, propagační film, zvuková...
Anotation The Diploma paper, which is focused on advertisements of Studio Zlín in the 1930's, gives a coherent review of history, development and the role of advertisement in the Baťa company and reaches as far as the promotional motion picture in Zlín. It was being formed in continuity with the development of sound motion picture, which appeared, as one of the first, in Paris. This is where Bohuslav Martinů (8 December 1890 - 28 August 1959), who composed advertisement music Střevíček (The Lady's shoe) for the Baťa company in 1935, stayed at the time. The motion picture is classed with the period context of the film industry, sound motion picture and film advertisements. The goal of the presented text is to analyze in detail the music component of the promotional film Střevíček and to compare it with the other six Zlín advertisements. It was necessary, in order to compare these films, to study the function of sound dramaturgy in film (advertisement) and to deal with existing sound instruments and their proportions in promotional films in Zlín. The result of the work is the comparison of the use of these instruments and the correspondence of sound and picture in Baťa advertisements in consideration of Střevíček. Many new findings, such as specification of the work process during the composition of motion...