Činnosti s papírem ve vzdělávacích programech předškolního vzdělávání
Activities with the paper in education programs pre-primary education
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/32992Identifiers
Study Information System: 98790
Collections
- Kvalifikační práce [16856]
Author
Advisor
Referee
Reitmayer, Ladislav
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy of Pre-School Age
Department
Information is unavailable
Date of defense
7. 1. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
papír, činnosti s papírem, Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, dítě předškolního věku, jemná motorika, věkově smíšená třída, projektové vyučováníKeywords (English)
paper, activities with paper, general educational program for pre-primary education, child of preschool age, fine motor skills, mixed-age class, project teachingHlavním cílem diplomové práce je zpracování tématu "Činnosti s papírem ve vzdělávacích programech předškolního vzdělávání", hodnocení jejich významu pro rozvoj jemné motoriky dětí a návaznosti na Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Pomocí dotazníkového šetření byly zjišťovány praktické zkušenosti učitelek MŠ s využitím činností s papírem při práci s dětmi a současný stav materiálního vybavení MŠ pro tyto činnosti. V praktické části DP jsou shrnuty zkušenosti z realizace ročního projektu "Tvoříme s papírem" ve věkově smíšené třídě dětí v MŠ.
Abstact The diploma thesis aims to develop the theme "Activities with the paper in education programs pre-primary education", evaluates the importance of these activities for development of fine motor skills and connections to general educational program for preschool education in the Czech Republic. Through survey the thesis examines the experiences of the kindergarten teachers with realization of activities with paper during their work with children and also current status of necessary equipment for this work in kindergarten. The practical section of this diploma thesis summarizes the experiences with realization of an annual project called "We form with paper", in mixed-age class of the kindergarten.