Činnosti s papírem ve vzdělávacích programech předškolního vzdělávání
Activities with the paper in education programs pre-primary education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/32992Identifikátory
SIS: 98790
Kolekce
- Kvalifikační práce [19128]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Reitmayer, Ladislav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra informačních technologií a technické výchovy
Datum obhajoby
7. 1. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
papír, činnosti s papírem, Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, dítě předškolního věku, jemná motorika, věkově smíšená třída, projektové vyučováníKlíčová slova (anglicky)
paper, activities with paper, general educational program for pre-primary education, child of preschool age, fine motor skills, mixed-age class, project teachingHlavním cílem diplomové práce je zpracování tématu "Činnosti s papírem ve vzdělávacích programech předškolního vzdělávání", hodnocení jejich významu pro rozvoj jemné motoriky dětí a návaznosti na Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Pomocí dotazníkového šetření byly zjišťovány praktické zkušenosti učitelek MŠ s využitím činností s papírem při práci s dětmi a současný stav materiálního vybavení MŠ pro tyto činnosti. V praktické části DP jsou shrnuty zkušenosti z realizace ročního projektu "Tvoříme s papírem" ve věkově smíšené třídě dětí v MŠ.
Abstact The diploma thesis aims to develop the theme "Activities with the paper in education programs pre-primary education", evaluates the importance of these activities for development of fine motor skills and connections to general educational program for preschool education in the Czech Republic. Through survey the thesis examines the experiences of the kindergarten teachers with realization of activities with paper during their work with children and also current status of necessary equipment for this work in kindergarten. The practical section of this diploma thesis summarizes the experiences with realization of an annual project called "We form with paper", in mixed-age class of the kindergarten.