Zobrazit minimální záznam

Music reviews as part of mass culture
dc.contributor.advisorBystřický, Jiří
dc.creatorPoštulková, Michaela
dc.date.accessioned2020-08-19T13:28:44Z
dc.date.available2020-08-19T13:28:44Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/32123
dc.description.abstractThe status of contemporary Czech music reviews (also the Czech cultural criticism) ties in with mass culture and trends of postmodern thinking supports. Subjective journalist genres type reviews and critics look like the relevant expert testing about artistic performance, their real aim is economic profitability and fixing a position in their discourse domain. Mass culture can not offer an alternative to itselfa nd that's the reason, why central dichotomy variation - scheme is applicable not only to its products (music CDs, theatrical performances, a new book at he art), but also on the way, which is about these products further talks . Subjective meta - review has a the specific positron in the mass media.en_US
dc.description.abstractPostavení současné české hudební recenze (potažmo české kulturní kritiky) zapadá do schématu masové kultury a podporuje trendy postmoderního myšlení. Subjektivní novinářské žánry typu recenze a kritiky vytvářejí dojem relevantní výpovědi o daném uměleckém počinu, jejich skutečným cílem je ale ekonomická rentabilita a upevňování postavení ve svém diskursivním poli. Masová kultura nedokáže nabídnout alternativu sama k sobě, proto se její ústřední dichotomie variace-schéma vztahuje nejen na její produkty (ve světě umění na hudební CD, divadelní představení, nové knihy), ale i na způsob, o němž se o těchto produktech dále mluví. Metareferování v rámci masmédií zaujímá specifické postavení.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectmasová kulturacs_CZ
dc.subjectpublicistikacs_CZ
dc.subjectrecenzecs_CZ
dc.subjectmetareferovánícs_CZ
dc.subjectkritikacs_CZ
dc.subjectpostmodernacs_CZ
dc.subjectmass cultureen_US
dc.subjectjournalismen_US
dc.subjectreviewsen_US
dc.subjectmeta-reviewen_US
dc.subjectcriticismen_US
dc.subjectpostmodernismen_US
dc.titleHudební recenze jako součást masové kulturycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-10-21
dc.description.departmentDepartment of Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.departmentKatedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId87902
dc.title.translatedMusic reviews as part of mass cultureen_US
dc.contributor.refereeŠvantner, Martin
dc.identifier.aleph001269635
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semioticsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPostavení současné české hudební recenze (potažmo české kulturní kritiky) zapadá do schématu masové kultury a podporuje trendy postmoderního myšlení. Subjektivní novinářské žánry typu recenze a kritiky vytvářejí dojem relevantní výpovědi o daném uměleckém počinu, jejich skutečným cílem je ale ekonomická rentabilita a upevňování postavení ve svém diskursivním poli. Masová kultura nedokáže nabídnout alternativu sama k sobě, proto se její ústřední dichotomie variace-schéma vztahuje nejen na její produkty (ve světě umění na hudební CD, divadelní představení, nové knihy), ale i na způsob, o němž se o těchto produktech dále mluví. Metareferování v rámci masmédií zaujímá specifické postavení.cs_CZ
uk.abstract.enThe status of contemporary Czech music reviews (also the Czech cultural criticism) ties in with mass culture and trends of postmodern thinking supports. Subjective journalist genres type reviews and critics look like the relevant expert testing about artistic performance, their real aim is economic profitability and fixing a position in their discourse domain. Mass culture can not offer an alternative to itselfa nd that's the reason, why central dichotomy variation - scheme is applicable not only to its products (music CDs, theatrical performances, a new book at he art), but also on the way, which is about these products further talks . Subjective meta - review has a the specific positron in the mass media.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990012696350106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV