Možnosti rozvoje sebepojetí žáka na 2.stupni ZŠ se zřetelem ke kurzům artefiletiky
Possibilities of the development of secondary schools pupil's self-conception in condideration of artphiletic approach courses
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/31870Identifikátory
SIS: 93798
Kolekce
- Kvalifikační práce [23420]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koťa, Jaroslav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
24. 9. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tato diplomová práce pojednává o možnostech vlivu učitele na sebepojetí žáků. První část práce obsahuje vymezení základních pojmů, vysvětlení procesu formování sebepojetí a klade si za cíl poukázat na základní problémy, s nimiž se žáci ve vztahu k sobě potýkají. Cílem druhé části je ukázat konkrétní možnosti, jak může učitel v běžné škole sebepojetí svých žáků pozitivně ovlivňovat (s důrazem na potenciál osobnostní a sociální výchovy a kooperativního vyučování). Třetí část představuje artefiletiku jako možnost, jíž může učitel (či škola) v této snaze využít. Součástí této části je empirické šetření zjišťující jaký pozitivní přínos reflektují účastníci kurzu artefi1etiky ve vztahu ke svému sebepojetí.
This diploma thesis deals with the possibilities of the teacher's influence on the pupils' self-conception. The first part contains the definition of basic terms, explanation of the process of forming of se1f-conception and sets as its goal to point at the basic problems which the pupils encounter in relation to themselves. The aim of the second part is to show the specific options how the teacher in a common school can positive1y influence the selfconception of his pupils (with the stres s on the potential of personal and social education and cooperative pedagogy). Third part presents artphiletic approach as an option which the teacher (or school) can use in this effort. Part of this section is also an empirical enquiry finding what positive contribution do the participants of the artphiletic course reflect in relation to their self-conception.