Zobrazit minimální záznam

Coaching as a tool of professional growth and development
dc.contributor.advisorWagnerová, Irena
dc.creatorKubovská Rohanová, Helena
dc.date.accessioned2017-04-26T17:50:44Z
dc.date.available2017-04-26T17:50:44Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/31793
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá koučováním jako součástí profesního rozvoje zaměstnanců v kontextu psychologie práce a organizace. Její teoretická část pojednává o oblasti psychologie práce a organizace, rozvoji zaměstnanců a dále specifikuje koučování jako metodu rozvoje lidského potenciálu oproti ostatním užívaným metodám. Rozpracována jsou témata definice koučování, jeho vzniku a vývoje, využití, přínosů, mezí a bariér. Popsán je samotný proces koučování. Pozornost je věnována psychologickým aspektům koučování, specifickým psychologickým přístupům aplikovaným v koučování, výběru kouče a jeho kompetencím, schopnostem a vlastnostem. V krátkosti jsou zmíněny akreditované systémy vzdělávání a certifikace koučů. Stejná pozornost je věnována supervizi v koučování, etickým aspektům koučování a závěr první části se zaměřuje na efektivitu koučování ve vztahu k pracovnímu výkonu. Druhá praktická část práce je věnovaná empirickému výzkumu Efektu koučování na koučované. Jeho kvantitativní i kvalitativní model zkoumá názory klientů, kteří prošli procesem koučování. Výzkum akcentuje aspekty vnesení osobní tématiky do koučování pro pracovní výkon a rozdíly v koučování mezi kouči s psychologickým vysokoškolským vzděláním oproti ostatním koučům.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma work deals with the importance of coaching in relation to the professional growth and development of employees in the context of work and organizational psychology. The first theoretical part focuses on the field of work and organizational psychology, the professional development of employees and specifies coaching as a method of development of human potential compared to other methods. Elaborated are the topics of the definition of coaching, its rise and development, its utilization, benefits, limits and its barriers are elaborated The process of coaching itself is described. Attention is given to the psychological aspects of coaching, specific psychological approaches applied in coaching, the selection of a coach and his competencies, abilities and characters. The accredited systems of development and certification of coaches are mentioned. Attention is also given to supervision in coaching, to the ethical aspects of coaching and the conclusion of the first part focuses on the effectiveness of coaching in relation to work performance. The second practical part of the work is devoted to empirical research on the effects of coaching on clients. Its quantitative and qualitative model inquires into the opinions of clients, who passed through the process of coaching. The research accents the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleKoučování - součást profesního rozvoje zaměstnancůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-13
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId89267
dc.title.translatedCoaching as a tool of professional growth and developmenten_US
dc.contributor.refereeBahbouh, Radvan
dc.identifier.aleph001269634
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá koučováním jako součástí profesního rozvoje zaměstnanců v kontextu psychologie práce a organizace. Její teoretická část pojednává o oblasti psychologie práce a organizace, rozvoji zaměstnanců a dále specifikuje koučování jako metodu rozvoje lidského potenciálu oproti ostatním užívaným metodám. Rozpracována jsou témata definice koučování, jeho vzniku a vývoje, využití, přínosů, mezí a bariér. Popsán je samotný proces koučování. Pozornost je věnována psychologickým aspektům koučování, specifickým psychologickým přístupům aplikovaným v koučování, výběru kouče a jeho kompetencím, schopnostem a vlastnostem. V krátkosti jsou zmíněny akreditované systémy vzdělávání a certifikace koučů. Stejná pozornost je věnována supervizi v koučování, etickým aspektům koučování a závěr první části se zaměřuje na efektivitu koučování ve vztahu k pracovnímu výkonu. Druhá praktická část práce je věnovaná empirickému výzkumu Efektu koučování na koučované. Jeho kvantitativní i kvalitativní model zkoumá názory klientů, kteří prošli procesem koučování. Výzkum akcentuje aspekty vnesení osobní tématiky do koučování pro pracovní výkon a rozdíly v koučování mezi kouči s psychologickým vysokoškolským vzděláním oproti ostatním koučům.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma work deals with the importance of coaching in relation to the professional growth and development of employees in the context of work and organizational psychology. The first theoretical part focuses on the field of work and organizational psychology, the professional development of employees and specifies coaching as a method of development of human potential compared to other methods. Elaborated are the topics of the definition of coaching, its rise and development, its utilization, benefits, limits and its barriers are elaborated The process of coaching itself is described. Attention is given to the psychological aspects of coaching, specific psychological approaches applied in coaching, the selection of a coach and his competencies, abilities and characters. The accredited systems of development and certification of coaches are mentioned. Attention is also given to supervision in coaching, to the ethical aspects of coaching and the conclusion of the first part focuses on the effectiveness of coaching in relation to work performance. The second practical part of the work is devoted to empirical research on the effects of coaching on clients. Its quantitative and qualitative model inquires into the opinions of clients, who passed through the process of coaching. The research accents the...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990012696340106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV