Zobrazit minimální záznam

Semiotic Engineering and rules for interaction design
dc.contributor.advisorBrejcha, Jan
dc.creatorProkop, Pavel
dc.date.accessioned2020-08-25T18:57:18Z
dc.date.available2020-08-25T18:57:18Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/31791
dc.description.abstractSémiotické inženýrství je jedním ze sémiotických přístupů k problematice interakce mezi člověkem a počítačem. Jeho teorie je postavena na jednoduché myšlence rozhraní jako zástupce designera, skrze kterého designer promlouvá k uživateli o tom, jak by měl zacházet s programem, který pro něj připravil. Kromě teoretického základu disponuje také metodami pro zhodnocení způsobu komunikace testovaného rozhraní s uživatelem. Je tak schopno se vyrovnat ostatním teoriím v oblasti a díky svému zaměření na komunikaci poskytuje navíc nový podstatný úhel pohledu. Jeho teorie a metody jsou zde použity jako základ pro vytvoření sady pravidel pro designery, která by jim měla sloužit jako vodítka k zamyšlení. Ukazuje se tak, že sémiotická teorie je schopna v oblasti inteakčního designu přinášet konkrétní výsledky pro běžnou praxi a není vázána pouze na akademické prostředí.cs_CZ
dc.description.abstractSemiotic Engineering is one of semiotic approaches to human-computer interaction problematics. Its theory is based on a simple notion of interface beeing a designers deputy through which the designer comunicates with users of this interface. Telling them, how to work with a program, he or she designed for them. Apart from teoretical foundation, semiotic engineering dispose also with research methods that can be used to evaluate a way an interface communicates with its users. This way it can compare with other non-semitic theories in this branch of research and thanks to its orientation to communication, it is even able to bring new points o wiev. Its theory and methods are used in this thesis as a basis for creation of a set of rules for user interface designers, that shoul serve them as guidelines for their thinking about interface. It turns out that semiotic theory is capable of bringing concrete results for praxis in the area of interaction design and it is not bound only to the academic enviroment.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectsémiotické inženýrstvícs_CZ
dc.subjecthuman computer interactioncs_CZ
dc.subjectinterakční designcs_CZ
dc.subjectsémiotikacs_CZ
dc.subjectsémiozacs_CZ
dc.subjectdesignerův zástupcecs_CZ
dc.subjectmetakomunikacecs_CZ
dc.subjectsemiotic engineeringen_US
dc.subjecthuman computer interactionen_US
dc.subjectinteraction designen_US
dc.subjectsemioticsen_US
dc.subjectsemiosisen_US
dc.subjectdesigners deputyen_US
dc.subjectmatacomunicationen_US
dc.titleSémiotické inženýrství a pravidla pro interakční designcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-10-21
dc.description.departmentKatedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId87766
dc.title.translatedSemiotic Engineering and rules for interaction designen_US
dc.contributor.refereeSlavíček, Daniel
dc.identifier.aleph001384352
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semioticsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csSémiotické inženýrství je jedním ze sémiotických přístupů k problematice interakce mezi člověkem a počítačem. Jeho teorie je postavena na jednoduché myšlence rozhraní jako zástupce designera, skrze kterého designer promlouvá k uživateli o tom, jak by měl zacházet s programem, který pro něj připravil. Kromě teoretického základu disponuje také metodami pro zhodnocení způsobu komunikace testovaného rozhraní s uživatelem. Je tak schopno se vyrovnat ostatním teoriím v oblasti a díky svému zaměření na komunikaci poskytuje navíc nový podstatný úhel pohledu. Jeho teorie a metody jsou zde použity jako základ pro vytvoření sady pravidel pro designery, která by jim měla sloužit jako vodítka k zamyšlení. Ukazuje se tak, že sémiotická teorie je schopna v oblasti inteakčního designu přinášet konkrétní výsledky pro běžnou praxi a není vázána pouze na akademické prostředí.cs_CZ
uk.abstract.enSemiotic Engineering is one of semiotic approaches to human-computer interaction problematics. Its theory is based on a simple notion of interface beeing a designers deputy through which the designer comunicates with users of this interface. Telling them, how to work with a program, he or she designed for them. Apart from teoretical foundation, semiotic engineering dispose also with research methods that can be used to evaluate a way an interface communicates with its users. This way it can compare with other non-semitic theories in this branch of research and thanks to its orientation to communication, it is even able to bring new points o wiev. Its theory and methods are used in this thesis as a basis for creation of a set of rules for user interface designers, that shoul serve them as guidelines for their thinking about interface. It turns out that semiotic theory is capable of bringing concrete results for praxis in the area of interaction design and it is not bound only to the academic enviroment.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
thesis.grade.code4
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990013843520106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV