Řízení změny ve vedení týmu a souvisejících činnostech při práci s dlouhodobými klienty na krizové lince pro seniory
Managing the leadership change and related activities during work with long-term clients on a helpline for elderly people in crisis
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/31426Identifiers
Study Information System: 82604
Collections
- Kvalifikační práce [6508]
Author
Advisor
Referee
Tesařová, Martina
Faculty / Institute
Faculty of Humanities
Discipline
Management and Supervision in Social and Health Care Organizations
Department
Department of Management and Supervision in Social and Health Care Organisations
Date of defense
20. 10. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
linka důvěry, krizová intervence, senioři, změny ve stáří, metodika práce se seniory na lince důvěry, řízení změny, dlouhodobí klienti, etika, týmová práce, supervize, případová studieKeywords (English)
helpline, intervention into crisis, elderly people, changes in old age, mothodics of work with seniors on the help line, managing the change, permanent clients, ethics, teamwork, supervision, case studyBORECKÁ, Jana. Řízení změny ve vedení týmu a souvisejících činnostech při práci s dlouhodobými klienty na krizové lince pro seniory. Praha, 2010. Magisterská práce. Univerzita Karlova. Fakulta humanitních studií. Katedra řízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacích. Vedoucí práce Prim. MUDr. Iva Holmerová, PhD. Klíčová slova: linka důvěry, krizová intervence, senioři, změny ve stáří, metodika práce se seniory na lince důvěry, řízení změny, dlouhodobí klienti, etika, týmová práce, supervize, případová studie. Tato magisterská práce je zaměřena na řízení změny ve vedení týmu při práci s dlouhodobými klienty na krizové lince pro seniory. První část představuje důležitý teoretický základ pro porozumění druhé, praktické části. Je věnována specifikům profesionální pomoci po telefonu - tedy hlavním zásadám krizové intervence, ze kterých sociální pracovník vychází při výkonu své profese. V této části je dále věnován prostor problematice stáří a změnám, které v tomto období přicházejí. V první části jsou také představeni dlouhodobí klienti coby specifická skupina, která se na krizovou linku obrací a přináší s sebou důležité etické otázky nejen pro pracovníky, kteří jsou s klienty v přímém kontaktu, ale také pro vedení. Druhá část přibližuje čtenáři linku Senior telefon, zmiňuje její...
BORECKÁ, Jana. Managing the leadership change and related activities during work with long-term clients on a helpline for elderly people in crisis. Prague, 2010. Thesis. Charles University of Prague. Faculty of humanities. Department of management and supervision in social and health organisations. The supervisor: Prim. MUDr. Iva Holmerová, PhD. Key words: helpline, intervention into crisis, elderly people, changes in old age, mothodics of work with seniors on the help line, managing the change, permanent clients, ethics, teamwork, supervision, case study. The thesis concentrates on managing the leadership change dutiny work with long-term clients on a helpline for elderly people in crisis. The first part represents important theoretical base for understanding the second, practical part. The first part is engaged in specification of professional help on a help line - main principals of intervention into crisis that social worker must follow. It also considers problems of old age and the changes that come during this stage of lifetime. First part also introduces permanent clients as a specific group that needs the helpline for an assistance and brings special ethical questions not only for workers who have direkt contact with clients, but also for their superiors. The second part brings reader to...